Gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend. Al meer dan 4 miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening. Van dementie, parkinson, een beroerte, depressie en migraine tot hersenletsel na een ongeluk. Dat zet je leven en dat van naasten compleet op z’n kop. Fysiek, mentaal en sociaal.

In veel gevallen bestaat er nog geen behandeling die zo’n aandoening kan stoppen of vertragen. Leren omgaan met de gevolgen is dan vaak de enige optie.

Daarom zet de Hersenstichting alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. We zetten niet in op één aandoening, maar investeren in baanbrekende oplossingen die meerdere hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen, of genezen. Om dit te bereiken maken we onderzoek mogelijk. We laten fundamenteel onderzoek doen, en bijvoorbeeld onderzoek naar de effecten van nieuwe behandelingen. Verder stimuleren we onderzoek naar technieken om beter te kunnen zien wat er precies in de hersenen gebeurt. Zo werkt de Hersenstichting aan de toekomst van de patiënt van morgen, maar ook aan die van de patiënt van nu.