We zetten al ruim 30 jaar alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Dat doen we door in te zetten op de volgende doelen.

1. Hersenaandoeningen voorkomen

Voorkomen is beter dan genezen. Dit geldt zeker voor hersenaandoeningen omdat er voor veel hersenziekten nog geen genezende behandelingen zijn. Eenmaal beschadigd hersenweefsel kan (nog) niet hersteld worden. Een gezonde leefstijl kan het risico op hersenaandoeningen verkleinen en de gevolgen van veroudering en hersenziektes uitstellen. Daarom helpen wij mensen hun slaapgedrag te verbeteren en meer te bewegen.

2. Hersenaandoeningen beter behandelen

Meer dan 4 miljoen mensen in Nederland hebben een hersenaandoening. Voor de meeste ziektes bestaan nog geen oplossingen. We financieren onderzoek en innovaties zodat er behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen of vertragen of de kwaliteit van leven voor mensen met een hersenaandoening verbeteren.

3. Mensen met hersenaandoening helpen meedoen in de maatschappij

We ondersteunen mensen om het meeste uit hun leven te halen. Zo werken we aan een passend aanbod voor werk, bewegen en vrije tijd zodat mensen met een hersenaandoening daadwerkelijk mee kunnen doen. We maken ons hard voor een samenleving waarin mentale diversiteit wordt omarmd en stigma’s verdwijnen.

Meer weten over hoe wij werken aan onze doelen? Download hieronder onze flyer.