Of je nu zelf een hersenaandoening hebt, iemand kent die ermee te maken heeft, of geïnteresseerd bent in alles wat met gezonde hersenen te maken heeft, onze podcasts zijn er voor jou. In afwisselende afleveringen delen we informatie, tips en ervaringen over het leven met een hersenaandoening. Maar ook informeren en motiveren we mensen om goed voor hun hersenen te zorgen. Je beluistert onze podcast gratis via Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts. Neem een kijkje op deze pagina en kijk of er een aflevering voor jou tussen zit!

Tussen je Oren

In ‘Tussen je Oren’, de podcast van de Hersenstichting, duiken we samen in de complexe wereld van leven met een hersenaandoening. In deze podcast gaan we in gesprek met bekende en onbekende Nederlanders over de impact van de gevolgen na een hersenaandoening. Deze gevolgen zijn niet altijd zichtbaar voor anderen, en zitten letterlijk ‘tussen je oren’. Maar dat je het niet kunt zien, betekent niet dat het er niet is.

Welke gevolgen ervaren Margôt Ros, Annemarie van der Sar en Viggo Waas van hun hersenaandoening en hoe gaan ze hier mee om?

Prikkelvriendelijk luisteren? Veel afleveringen van ‘Tussen je Oren’ bieden wij ook prikkelvriendelijk aan, dat betekent rustige stemmen en geen muziek op de achtergrond.

Het HoofdKwartiertje

In ‘Het Hoofdkwartiertje’ – de podcast van de Hersenstichting, verwonderen we ons over het meest complexe orgaan in ons lichaam: de hersenen. Ons eigen hoofdkwartier waaruit de belangrijkste zaken in ons lichaam geregeld worden. Je hersenen zijn naast bijzonder en belangrijk ook heel kwetsbaar. In deze drukke wereld is het daarom belangrijk om goed voor je hersenen te zorgen. Dit doe je door regelmatig te bewegen, gezond te eten en goed te slapen. Maar ook door je hersenen af en toe de rust en ruimte te geven om te ontspannen. Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door af en toe te mediteren. Met onze serie ‘Je brein in balans’ ontdek je hoe jij kunt ontspannen.