tussen je oren podcast

Welkom bij ‘Tussen je Oren’ – de Podcast van de Hersenstichting waar we samen in de complexe wereld van leven met een hersenaandoening duiken. In deze Podcast gaan we in gesprek met bekende en onbekende Nederlanders over de impact van de gevolgen na een hersenaandoening. Deze gevolgen zijn niet altijd zichtbaar voor anderen, en zitten letterlijk ‘tussen je oren’. Maar dat je het niet kunt zien, betekent niet dat het er niet is.

Welke gevolgen ervaren Margôt Ros, Annemarie van der Sar en Viggo Waas na hun niet-aangeboren hersenletsel en hoe gaan ze hier mee om? Of je nu zelf een hersenaandoening hebt of iemand kent die ermee te maken heeft, ‘Tussen je Oren’ is voor iedereen die informatie, tips en ervaringsverhalen wil over leven met een hersenaandoening.

Beluister de podcast:

Uitgelicht:

Podcast aflevering met Erik Scherder

In deze aflevering van ‘Tussen je Oren’ legt hoogleraar klinische neuropsychologie Erik Scherder uit hoe prikkelverwerking in de hersenen werkt. Wat gebeurt er als dat niet meer goed functioneert? Wanneer treedt overprikkeling op en wat kun je daar aandoen?

Podcast aflevering over prikkelarm cultuur aanbod

In deze aflevering van ‘Tussen je Oren’ een gesprek met ervaringsdeskundige Chris Boetje & Iris van Heesch, oprichter van Stichting Onbeperkt Genieten.

‘Een paar jaar geleden ben ik voor het eerst naar een prikkelarme openstelling geweest. En dat was zo’n bijzondere ervaring. Ik van de hele expositie kunnen genieten, alles kunnen bekijken en daarna had ik zelfs nog puf om een kopje koffie te drinken en er thuis over te vertellen. Dat had ik absoluut niet meer voor mogelijk gehouden.’

Ga aan de slag met jouw overprikkeling

Heb jij last van overprikkeling door een hersenaandoening? Ga dan snel aan de slag met het PrikkelPlan. Met deze online tool krijg je informatie, ontdek je hoe overprikkeling er bij jou uitziet, wat jou kan helpen ermee om te gaan en hoe je professionele hulp kunt zoeken.

Bekijk het PrikkelPlan