grijs

Enthousiaste Vierdaagselopers zamelen geld in voor de Hersenstichting

Geplaatst op 1 juli 2019

Van 16 tot 19 juli lopen nu al 25 lopers de Nijmeegse Vierdaagse voor de Hersenstichting. Samen hebben zij al ruim € 11.800 ingezameld voor onderzoek naar hersenaandoeningen. Iedere deelnemer heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen om voor de Hersenstichting te lopen.

Johanna is 40 jaar en werd 5 jaar geleden getroffen door een hersenbloeding (AVM). “Dit is een aangeboren vaatafwijking. Hier ben ik aan geopereerd door middel van een luikje in mijn schedel. Dit heeft mijn wereld op zijn kop gezet. Vandaar dat ik mij, met het lopen van de Nijmeegse Vierdaagse in wil zetten voor de Hersenstichting, zodat door middel van onderzoek andere mensen dit bespaard blijft. Het is de eerste keer dat ik mee doe aan de Vierdaagse. Ik vind het erg spannend. Maar ik ga er voor!”

Maxime: “Niet-aangeboren hersenletsel (NAH): vaak onzichtbaar, maar geloof mij de impact op je leven is enorm. Ik had m’n pad tot in de puntjes uitgestippeld, maar moet hier nu het nodige aan bijschaven. En dat door één ongeluk. Wandelen is mijn beste medicijn. Dit heeft mij doen besluiten om dit jaar voor de eerste keer de Nijmeegse Vierdaagse te lopen. Enerzijds een fantastische, persoonlijke uitdaging, anderzijds een uitgelezen kans om geld in te zamelen voor de Hersenstichting.”

Desiree loopt voor de 1e keer mee, speciaal om geld in te zamelen voor de Hersenstichting. “Mijn man Allard Felderhoff (55 jaar) overleed een jaar geleden aan de gevolgen van een herseninfarct. Veroorzaakt door een aneurysma in de halsslagader, een aandoening waar nog weinig over bekend is. Hij had onder andere afasie, een vreselijke taalstoornis. Met het lopen van de Vierdaagse wil ik geld inzamelen voor meer onderzoek en nog betere behandeling voor ieder die door deze ziekte getroffen wordt.”

De Hersenstichting is enorm dankbaar voor de inzet van de Vierdaagselopers. Met hun hulp én de steun van al onze donateurs en vrijwilligers, zetten we alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Nu en in de toekomst. Daarom investeren we in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, genezen of afremmen. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en zetten ons in voor betere patiëntenzorg.

Steun onze wandelaars

Wil je Johanna, Maxime, Desiree of één van de andere lopers nog sponsoren of ben je benieuwd naar de persoonlijke motivatie van de andere lopers? Kijk dan op de website van de Vierdaagse sponsorloop.

Wil je ook een actie opzetten om geld in te zamelen voor de Hersenstichting? Dan kan! Ga dan snel naar https://actie.hersenstichting.nl.