Tijdens de Hersenstichting Collecteweek zamelen we geld in op een bijzondere manier: via de Ommetje-app! Met jouw eigen online collectebus draag je bij aan gezonde hersenen voor iedereen, zonder langs de deuren te gaan. Jij als Ommetje-gebruiker kunt hiermee (vanaf 24 januari) tot 5 speciale badges en 30 XP punten verdienen. En het is simpel: hoe meer geld je inzamelt, hoe meer je er wint.

Gezonde hersenen voor iedereen

Al 4 miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening en dit worden er alleen maar meer. Misschien ken je zelf wel iemand met dementie, de ziekte van parkinson, een beroerte, depressie, migraine en hersenletsel na een ongeluk. In veel gevallen bestaat er nog geen behandeling die de aandoening kan stoppen of vertragen. Hersenonderzoek is dus heel hard nodig.

Jij kunt helpen door te doneren en collecteren. De Hersenstichting Collecteweek loopt van 31 januari t/m 5 februari, maar je kunt nu al aan de slag. Gezonde hersenen voor iedereen: daar gaan we voor!

Verdien bijzondere badges in de Ommetje-app (vanaf 24 januari)

Met jouw inzet verdien je 5 speciale badges in de Ommetje-app. Zo is er de Donateur badge als je een donatie doet, de Collectant badge voor het aanmaken van je eigen online collectebus en badges bij het ophalen van 20, 50 en 100 euro of meer. Ook verdien je zo tot 30 XP punten extra. Zie je jezelf al stijgen in de ranglijst?

Stap voor stap: zo verdien je de 5 badges tijdens de Hersenstichting Collecteweek

Hoe verdien je de Donateur badge? (let op: dit werkt pas vanaf 24 januari)

1. Update vanaf maandag 24 januari de Ommetje-app naar de nieuwste versie 3.8.5. Sommige telefoons doen dit automatisch.
  2. Open je Ommetje-app en tik op de Doneer-knop.
  3. Bepaal het bedrag van jouw donatie en doneer.
  4. Na je donatie kom je op de bedankpagina waar je eenmalig de Donateur badge en 5 XP kunt claimen.

Hoe krijg je de Collectant badge? (let op: dit werkt pas vanaf 24 januari)

2. Open je Ommetje-app en tik op de Collecteer-knop.
  3. Maak je eigen online collectebus aan. Om uiteindelijk de badge te ontvangen is het belangrijk is dat je de bus via je telefoon aanmaakt.
  4. Na het aanmaken van je collectebus ontvang je een bevestigingsmail waarin je je Collectant badge en 10 XP punten eenmalig kunt claimen.

Hoe ontvang je de 20 euro, 50 euro en 100 euro badges?

1. Deel je online collectebus met vrienden, familie en collega’s en vraag hen om te doneren.
  2. Zodra er 20 euro, 50 euro of 100 euro of meer in je collectebus zit, ontvang je een mail van Ommetje.
  3. Tik in deze mail op de knop ‘Claim je badge’ en je Ommetje-app opent automatisch. De bijbehorende badge en 5 XP zijn nu van jou!

Veel succes met collecteren en bedankt voor je inzet!

Veelgestelde vragen voor Ommetje tijdens de collecteweek

• Ik heb gecollecteerd, maar de Collectant badge niet ontvangen. Wat nu?

Dit kan inderdaad even duren. Na het aanmaken van een collectebus, ontvang je direct een algemene bevestigingsmail. Pas in het tweede mailtje zit de link waarmee je je badge kunt claimen. Dit tweede mailtje kan soms even op zich laten wachten.

Heb je de badge na een paar dagen nog niet ontvangen? Mail dan naar info@ommetje.nu. We helpen je graag verder!

• Hoe kan ik doneren om mijn Donateur badge te ontvangen?

Door vanaf maandag 24 januari t/m zaterdag 6 februari 2022 te doneren via de Ommetje-app. Op de homepage in de Ommetje-app zie je en paars blok ‘De Hersenstichting Collecteweek’. Tik hier op ‘Doe mee’ en vervolgens op ‘Doneer’. Je komt dan in de online collectebus van Ommetje Wandelaars. Hier doneer je een bedrag, waarna je een link ontvangt naar je Donateur badge.

• Ik heb gedoneerd, maar heb de Donateur badge niet ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend dat je je Donateur badge nog niet hebt ontvangen. Heb je je donatie gedaan via je telefoon waar je ook de Ommetje-app op hebt staan? Ga dan op je telefoon naar de bedankpagina waarop je terecht kwam na je donatie. Tik op die pagina op de ‘Claim je Ommetje Donateur badge’-knop.

Lukt dit niet? Mail dan naar info@ommetje.nu. We proberen je te helpen.

Heb je via een desktop, direct op de website gedoneerd? Dan kunnen wij dit helaas niet koppelen aan je Ommetje-account. Dat neemt niet weg dat we ontzettend blij zijn met jouw donatie. Bedankt!

• Als ik doneer en gelijk mijn ommetje loop, krijg ik dan een extra badges of XP punten?

Dit zijn inderdaad twee verschillende activiteiten waarmee je punten verdient. Je krijgt het gebruikelijke aantal XP punten voor je ommetje. Daarnaast krijg je de Donateur badge en extra XP punten als je ook doneert tijdens de Hersenstichting Collecteweek. Het wel of niet combineren van beide activiteiten op hetzelfde moment levert je niet nog meer punten op. Wel onze waardering!

• Krijg ik extra XP punten als ik doneer?

Je ontvangt 5 XP punten als je zelf doneert. Verder krijg je 10 XP punten voor het aanmaken van een online collectebus en nog 5 XP punten extra zodra je 20, 50 of 100 euro en meer inzamelt met jouw collectebus. In totaal kan je dus 30 XP punten extra verdienen.

• Krijg ik een badge als ik doneer?

Ja, voor het doneren tijdens de Hersenstichting Collecteweek kun je een badge verdienen! Doneer hiervoor via de Ommetje-app op je eigen telefoon en tik op de Doe mee-knop en in het volgende scherm op de Doneer-knop. Direct nadat je een donatie hebt gedaan kun je via de bedankpagina terug naar Ommetje, waarna je je badge krijgt uitgereikt.

• Wat is de Donateur ’22 badge?

Dit is de speciale badge die je kunt verdienen tijdens de Hersenstichting collecteweek 2022. Je kunt ‘m verdienen door tussen maandag 24 januari t/m zaterdag 6 februari 2022 te doneren via de Ommetje-app. Op de homepage in de Ommetje-app zie je en paars blok ‘De Hersenstichting Collecteweek’. Tik hier op ‘Doe mee’ en vervolgens op ‘Doneer’. Je komt dan in de online collectebus van Ommetje Wandelaars. Hier doneer je een bedrag, waarna je een link ontvangt naar je Donateur badge.

• Ik heb gedoneerd via de website van de Hersenstichting of op een andere manier dan de Ommetje-app. Kan ik dan alsnog de 5 XP punten krijgen?

Helaas niet. Het systeem registreert alleen je donatie als je deze via de telefoon waar ook je Ommetje-app op staat. Helaas kunnen wij je 5 XP punten niet handmatig toekennen. Dat neemt niet weg dat we ontzettend blij zijn met jouw donatie. Bedankt!

• Krijg ik extra XP punten als ik de link van mijn collectebus deel?

Nee, je krijgt geen XP punten als je de link van je collectebus deelt. Maar het delen van je collectebus helpt natuurlijk wel om meer geld op te halen. En daarmee kun je wel badges en XP punten verdienen!

• Ik heb gedoneerd en mijn badge opgehaald, maar zie mijn badge niet. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Zet eerst je telefoon even aan en uit. Daarmee ‘ververst’ Ommetje zich vaak. Lukt dat niet, dan kun je uitloggen van Ommetje en weer inloggen. Dat is een iets hardere reset. Mocht het nou nog niet zichtbaar zijn, mail dan naar info@ommetje.nu. We proberen je dan te helpen.

• Hoeveel badges kan ik verdienen tijdens de Hersenstichting Collecteweek?

Je kunt 5 badges verdienen. Namelijk door zelf een donatie te doen, een online collectebus aan te maken en daarna 20, 50 of 100 euro of meer in te zamelen met je collectebus.

• Tot wanneer kan ik een online collectebus aanmaken?

In principe kun je het hele jaar door nog een online collectebus aanmaken en geld inzamelen voor meer onderzoek naar hersenaandoeningen. Maar als je hiermee de Collectant badge en 10 XP punten wilt verdienen, maak je collectebus dan uiterlijk 6 februari aan.

Lukt dit niet? Mail dan naar info@ommetje.nu. We proberen je te helpen.