Collectekracht

Met ingang van collectejaar 2019 werken wij met de online community ‘Hersenstichting CollecteKracht’. Je kunt in CollecteKracht de gegevens van jouw collectanten inzien en wijzigen, de collectematerialen bestellen en de resultaten van de collecte invoeren en verantwoorden. Ook vind je hier documenten zoals de gemeentevergunning, persberichten, een beknopte én uitgebreide handleiding voor CollecteKracht.

Als je organisator bent, heb je een code om in te loggen ontvangen. Heb je vragen over CollecteKracht, neem dan contact op met jouw regiovertegenwoordiger. Je kunt hier inloggen: https://hersenstichting.force.com/collectekracht.

Wat zijn de taken van een organisator?

Als organisator ben je verantwoordelijk voor de collecte in jouw collectegebied. De taken en werkzaamheden van een organisator zijn vastgelegd in een handboek: de collecteleidraad.

Jouw taken zijn onder andere:

• Het organiseren van de collecte in jouw woonplaats.
  • Het bestellen van het benodigde collectemateriaal in samenwerking met de regiovertegenwoordiger.
  • Het verzegelen van de collectebussen.
  • De collectebussen voorzien van stickers met gegevens collectanten.
  • Het voorzien van de collectanten van het benodigde collectemateriaal.
  • Het innemen van de collectebussen en het controleren of de zegels niet zijn verbroken.
  • Het tellen van de collecteopbrengst met inachtneming van het vierogen principe.
  • Het afstorten van de collecteopbrengst.
  • Het invullen en inzenden van de collecte afrekenstaat inclusief stortingsbewijs en eventuele bonnen/declaraties, samen met de collectantenbladen (al dan niet ingevuld).

Stoppers / advertenties

Nieuwsbrief niet meer in de brievenbus

Ook de Hersenstichting heeft te maken met stijgende kosten. Zo zijn de drukkosten voor de collectematerialen een stuk duurder geworden. Omdat we zoveel mogelijk geld willen besteden aan hersenonderzoek ontvangen onze collectanten geen nieuwsbrief per post meer. In plaats hiervan versturen wij alle communicatie digitaal via e-mail. Zo besparen we flink wat kosten.