Doe de stresstest!

Iedereen heeft weleens stress. Maar hoe weet je wanneer het uit de hand loopt? Doe de stresstest en ontvang direct een persoonlijke tip.

Geen gouden tip

Af en toe een beetje stress is helemaal niet erg. Sterker nog, je kunt niet zonder. Toch is te lang te veel stress schadelijk voor je hersenen. Daarom is het belangrijk om de signalen goed in de gaten te houden. Dr. Christiaan Vinkers legt dit uit in onderstaande video.

Heb je last van overprikkeling? Bekijk hier de video met minder prikkels.

Om deze video te kunnen bekijken moet je ‘Sociale media en advertenties’-cookies accepteren. Klik hier om jouw cookie-instellingen te wijzigen.

Stress- de symptomen

Zoals Dr. Christiaan Vinkers vertelt in de video, is het belangrijk om stress vroeg te herkennen. Lastig, want stress uit zich op veel verschillende manieren.

De afbeelding van 2KNOWHOW helpt je een handje. Welke signalen krijg jij van je gedrag, je emoties en je concentratie?

Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

Wil je leren ontspannen? Probeer eens meditatie!

Er mag dan geen gouden tip zijn om te ontspannen: er zijn manieren om het te leren. Zo zijn er veel gebruiksvriendelijke apps waarmee je even wat rust en ruimte om je heen creëert. Hieronder vind je een aantal voorbeelden. Probeer ze eens uit en kijk of ze voor jou werken!

  • House of Deep Relax: een app met 50 geleide (mini)meditaties
  • Somnox: een app die rustgevende geluiden afspeelt
  • Headspace: een meditatie-app die nu ook op Netflix te vinden is
  • Calm: deze app biedt zeven gratis ontspanningsoefeningen en een introductie mindfulness
  • Podcastserie Je brein in balans: Een podcastserie met 5 verschillende meditaties.

Meer weten? Lees door

Wil je meer weten over de invloed van stress op de hersenen? En wil je graag extra tips om te ontspannen? Klik op de link hieronder en lees verder! Daar vind je interessante webinars over ontspanning en een praktische ademhalingsoefening.

Luister naar de podcastserie Je brein in balans 

In onze podcastserie Je brein in balans maak je kennis met verschillende soorten meditaties, zoals een slaap- en ochtendmeditatie. Zodat jij kunt proberen of het wat voor je is en of je erdoor ontspant. De meditaties in deze podcast zijn vormgegeven door Eliane Bernhard van House of Deeprelax. Beluister de serie nu in je favoriete podcastapp. 

Welke meditatie werkt voor jou het beste?

  1. Ontspannen ochtendmeditatie
  2. Loslaat shake it sessie
  3. Yoga Nidra voor elk moment van de dag
  4. Boosttalk voor positieve energie
  5. Een diepe slaapmeditatie

Direct de podcast beluisteren? Kies hieronder je gewenste kanaal:

De prikkelvriendelijke versie van de podcast Je brein in balans vind je hier: Je brein in balans – prikkelarm .

Heb je vragen over de HersenCoach, bekijk dan de veelgestelde vragen.