Wil je ondertiteling bij het webinar? Klik dan op de CC in de video, links onderaan.

Wil je de resultaten van het onderzoek liever lezen? Ga dan naar ons nieuwsbericht.

Heb je een hersenschudding en na drie maanden nog steeds last van de klachten? Dan behoor je tot de 10 – 30% van de mensen die langer dan 3 maanden klachten ervaart zoals vermoeidheid en overprikkeling.

In Amerika heeft CFX een zogenaamde EPIC-behandeling ontwikkeld. Deze behandeling is erg duur, wordt niet vergoed door je zorgverzekering en is ook nog niet bewezen dat het daadwerkelijk werkt. In Nederland is er steeds meer belangstelling voor de behandeling van CFX. Daarom financierde de Hersenstichting in 2020 een onafhankelijke pilot-onderzoek naar de effecten van de EPIC-behandeling. Dit onderzoek werd uitgevoerd onder leiding van Marsh Königs. “De behandeling bij CFX is veelbesproken. Het is nu hoog tijd dat zorgverleners en patiënten beschikking krijgen over onafhankelijke informatie,” zegt Marsh Königs.

Inmiddels is het pilot-onderzoek afgerond. De resultaten van dit onderzoek werden tijdens dit gratis webinar voor het eerst gedeeld.