Heb je een vraag over de Ommetje Bedrijven Challenge? Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

Hoe kunnen we je helpen?

• Wat is de Ommetje Bedrijven Challenge?

De Ommetje Bedrijven Challenge is een wedstrijd ommetjes lopen voor bedrijven. Het evenement vond in 2021 plaats van 1 t/m 31 maart 2021.

Op 8 april maakten de organisatoren Hersenstichting en Wandelnet de top-3 én winnaar bekend! Met 567 punten heeft MyWindFall gemiddeld de meeste Ommetje-punten bij elkaar gelopen. Florent en Pink Roccade Ziekenhuizen zijn met 540 en 532 punten in de ranglijst op de tweede en derde plek geëindigd.

Het werkt zo: het bedrijf met gemiddeld de meeste Ommetje-punten in maart wint. We delen per bedrijf alle behaalde punten door het aantal deelnemers. Zo maken grote en kleine bedrijven evenveel kans. Op een speciale ranglijst zie je hoe jouw bedrijf het doet ten opzichte van andere deelnemers.

Je verdient XP punten door ommetjes te maken. Je scoort extra punten door bijvoorbeeld voor 9 uur ’s ochtends te lopen, minimaal 750 meter af te leggen of door hersenweetjes van Erik Scherder te sparen. Ommetje zoals je gewend bent dus, maar dan met en tegen andere bedrijven.

• Kunnen deelnemers in hun eigen tijd en plaats wandelen?

Jazeker, deelnemers hoeven niet samen te lopen. Het mag wel, maar ze nemen aan Ommetje Bedrijven deel met hun eigen account. Alle XP punten die zij scoren, tellen mee voor hun eigen score én voor de afdeling- en bedrijfsscore.