Denk je eens in wat wij samen kunnen doen…

Samen voor gezonde hersenen voor iedereen

Vragen over corona en de hersenen in deze bijzondere tijd

Het is een bijzondere tijd waarin ook jij misschien met allerlei vragen zit. We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over corona in combinatie met jouw hersenaandoening of met de hersenaandoening van jouw naaste. Of dat je vragen hebt over hoe je je hersenen zo gezond mogelijk kunt houden, ondanks de maatregelen. Ook wil je wellicht weten wat de invloed van corona op de hersenen is, als je dit virus gehad hebt.

We hebben informatie en tips voor je op een rij gezet.

Een hersenaandoening zet je leven op z’n kop

Danny kreeg op zijn 37e een beroerte

Danny stond heel energiek en positief in het leven. Tot hij een paar jaar geleden een beroerte kreeg, zomaar op vakantie in het zwembad. Sindsdien is hij een andere man en voert hij elke dag een gevecht met zichzelf. Hij is overgevoelig voor prikkels en vaak somber. Licht, geluiden, geuren, alles is hem teveel. Een verhaal over leven en óverleven.

Janet kreeg op haar 43e de diagnose Parkinson

Janet is moeder van Alicia. Samen hadden ze een fijn en onbezorgd leven. Tot op haar 43e bij Janet de diagnose ziekte van Parkinson werd vastgesteld. Het liefst zou ze haar kop in het zand steken, maar ze weet dat dat niet kan. Janet wil namelijk nog zo lang mogelijk voor haar dochter kunnen zorgen. Helaas is de toekomst onzeker.