Verbeter je hersengezondheid met een online training met hersenexperts

Wil jij, onder begeleiding van onze Hersenexperts, online gecoacht worden om je hersengezondheid te verbeteren? De HersenCoach is een programma van 7 weken waarin je iedere zondag van start gaat met een nieuw onderwerp en een nieuwe opdracht voor de week.

Opnieuw een collecte-record

Van 27 januari t/m 1 februari werd er zowel op straat als online geld ingezameld voor al die mensen die te maken hebben met een hersenaandoening. Dankzij al deze HersenHelden hebben we opnieuw een collecte-record bereikt! Zo kunnen we nóg meer investeren in onderzoek, zodat we hersenaandoeningen beter kunnen behandelen én in de toekomst voorkomen.

Explosieve stijging aantal Nederlanders met hersenaandoeningen

Het aantal Nederlanders dat een beroerte krijgt, lijdt aan dementie of de ziekte van Parkinson zal tot 2040 explosief stijgen ten opzichte van 2015. Dit constateert de Hersenstichting op basis van gegevens over hersenaandoeningen uit de Volksgezondheid Toekomst Verkenning 2018 (VTV-2018) van het RIVM. “En dit zijn slechts drie hersenaandoeningen van de in totaal honderden die voorkomen”, zegt Merel Heimens Visser, directeur van de Hersenstichting. “Daarom moeten we met zijn allen samenwerken om een toekomst te creëren zonder hersenaandoeningen, want alleen samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen én in de toekomst voorkomen. We moeten blijven investeren in onderzoek, het geven van voorlichting en het verbeteren van de patiëntenzorg.”