HersenMagazine

HersenMagazine

Het HersenMagazine is een uitgave voor donateurs en relaties van de Hersenstichting. In dit magazine komen diverse interessante artikelen aan bod over hersenen en hersenaandoeningen. Donateurs die € 25 of meer per jaar doneren, ontvangen vier keer per jaar het magazine in hun brievenbus.

Wilt u ook graag het HersenMagazine ontvangen? Word dan nu donateur!

HersenMagazine - nummer 1 | februari 2019

Dit themanummer gaat over inzet en iets betekenen voor een ander. Over samenwerking, zoals tussen (zorg)professionals onderling. Samenwerking is immers cruciaal voor goede zorg voor mensen met hersenletsel, omdat de gevolgen vaak voor het leven zijn. In deze editie leest u ook over de invloed van samenzijn op de hersenen, en over BeHapp, een nieuwe app tegen depressie. Twee wetenschappers vertellen over hun toekomstdromen.

Download of bestel deze editie via deze link.

HersenMagazine - nummer 4 | december 2018

Het thema van de vierde editie van het HersenMagazine in 2018 is Aandacht. Wat is het? En waarom kunnen we niet altijd onze aandacht ergens bij houden? Kunnen we het sturen of beïnvloeden? Zit het ergens in de hersenen? Bij sommige hersenaandoeningen gaan aandacht en concentratie achteruit. De Hersenstichting financiert onderzoeken naar de behandeling ervan. In dit nummer vertellen wetenschappers en ervaringsdeskundigen over aandacht en aandachtstekort. Ook vertellen drie wetenschappers hun toekomstdromen.

HersenMagazine - nummer 3 | augustus 2018

Het thema van de derde editie van het HersenMagazine in 2018 is Bewustzijn. Wat is bewustzijn en bestaat er een relatie tussen bewustzijn en onze hersenen? Is het aan te wijzen in onze hersenen? In dit nummer vertellen wetenschappers en ervaringsdeskundigen over onder andere locked-in, langdurige bewustzijnsstoornissen en coma. Ook vertellen drie wetenschappers hun toekomstdromen.

Wilt u graag een voorgaande editie ontvangen van het HersenMagazine? U kunt deze aanvragen via het contactformulier.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.