Informatiebijeenkomst 20 september over erfrecht en nalaten

Informatiebijeenkomst 20 september over erfrecht en nalaten

Op woensdag 20 september 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

Hoe regel ik mijn nalatenschap?

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden.

• 10:30 uur:       Inloop met koffie en thee
  • 11:00 uur:       Welkomstwoord door Herman de Haan, directeur Hersenstichting
  • 11:15 uur:       Presentatie Henk de Graaf: Erfrecht en nalaten
  • 12:45 uur:       Lunch
  • 13:30 uur:       Lezing dr. Marijke Gordijn: Slaap lekker! Rust en regelmaat om gezond ouder te worden.
  • 14:30 uur        Afsluiting

Gastlezing Marijke Gordijn 'Slaap lekker! Rust en regelmaat om gezond ouder te worden'

Goed slapen  is van groot belang, niet alleen om de nacht - die 1/3 deel van ons leven uitmaakt - prettig en comfortabel door te komen, maar ook voor de andere 2/3 deel van ons leven waarin we wakker zijn. Als we goed slapen, voelen we ons fit, presteren we beter, zijn we minder vatbaar voor ziektes en is er een grotere kans dat onze hersenen langer gezond blijven. Hoe werkt de biologische klok? Wat verandert er aan de klok en onze slaap gedurende ons leven? Dr. Marijke Gordijn legt uit hoe de biologische klok werkt en hoe die het optimale moment voor slapen regelt.

Locatie en tijdstip

De bijeenkomst vindt plaats op woensdag 20 september van 11.00 uur tot 14.30 uur in Stadsvilla Sonsbeek in Arnhem.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen? Graag tot 20 september in Arnhem.