Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten 29 mei

Geplaatst op 9 mei 2019

De Hersenstichting organiseert woensdag 29 mei 2019 een besloten lunchbijeenkomst over het onderwerp nalaten in Goes. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen of heeft u zich al eens verdiept in de Hersenstichting. Dan is deze bijeenkomst de uitgelezen kans om uw vragen te stellen en u verder te laten informeren, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen.

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen die komen kijken bij een nalatenschap. Denk bijvoorbeeld aan:

• Hoe zit het wettelijk erfrecht in elkaar?
  • Wat gebeurt er met mijn nalatenschap als ik geen testament heb laten maken?
  • Wanneer is het belangrijk een testament te laten maken?
  • Hoe bereid ik mij het beste voor op een bezoek aan de notaris?
  • Wat is een legaat?
  • Wat is een erfstelling?
  • Hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam?
  • Wat doet een executeur?
  • Waarom is een levenstestament aan te raden?

Henk de Graaf, directeur van Centrum Nalatenschappen en expert op het gebied van nalaten aan goede doelen, zal hierop een uitgebreide toelichting geven.

Ook krijgt u tijdens het middagprogramma een lezing over hoe u uw hersenen gezond kunt houden. Willem Gotink geeft u onder andere concrete tips.

Praktische informatie

Heeft u interesse? U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wilt komen?