Collecte Hersenstichting breekt record met €1,5 miljoen

Geplaatst op 2 juli 2019

Opbrengst wordt ingezet voor gezonde hersenen voor iedereen

De collecte van de Hersenstichting heeft voor het eerst meer dan €1,5 miljoen opgebracht. Het is voor het 21e jaar op rij dat de opbrengst hoger is dan het jaar daarvoor. De opbrengst wordt ingezet voor gezonde hersenen voor iedereen. De Hersenstichting wil dat bereiken met onderzoek, voorlichting en het verbeteren van de patiëntenzorg.

“We zijn ontzettend trots op dit resultaat. Met deze opbrengst kunnen we ons inzetten voor de hersengezondheid van Nederland. En dat is noodzakelijk, want 1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening. Wat veel mensen niet weten is dat hersenaandoeningen helaas hard op weg zijn de grootste ziekte van Nederland te worden”, aldus directeur-bestuurder Merel Heimens Visser.

In totaal liepen er dit jaar bijna 18.000 vrijwilligers langs de deuren. “We zijn onze collectanten en organisatoren heel dankbaar. Deze opbrengst hebben we alleen maar kunnen bereiken met hun hulp”, zegt Heimens Visser.

Over de Hersenstichting

1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening. Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. Dit moet stoppen. Want een hersenaandoening zet je leven op z’n kop. En vroeg of laat raakt het ons allemaal. Daarom zet de Hersenstichting alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Nu en in de toekomst. We zetten niet in op één aandoening, maar investeren breed in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen, of genezen. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en zetten we ons in voor betere patiëntenzorg.