Lancering lespakket Charge Your Brainzzz

Lancering lespakket Charge Your Brainzzz

We brengen een groot deel van ons leven slapend door. En dat is niet voor niets. Slaap is belangrijk voor ons dagelijks functioneren. Veel jongeren hebben echter last van slaaptekort. Onder invloed van hormonen, door een veranderende sociale omgeving of bijvoorbeeld door langdurig smartphonegebruik. Chronisch slaaptekort kan leiden tot talloze problemen zoals slechte leerprestaties, depressieve stemming en gedragsproblemen

Lespakket Charge Your Brainzzz

Samen met Chrono@Work ontwikkelt de Hersenstichting daarom een lespakket over slapen voor middelbare scholieren. Dit lespakket, getiteld Charge Your Brainzzz, sluit aan bij lesstof van het tweede leerjaar biologie. Met dit lespakket wil de Hersenstichting jongeren informeren over het belang van slaap voor gezonde hersenen en hen stimuleren hun eigen slaapgedrag te verbeteren.

Lancering 27 september

Op woensdag 27 september, in de week van de biologie, zal het lespakket officieel worden gelanceerd bij CORPUS in Leiden. Docenten en andere geïnteresseerden zijn hierbij van harte welkom. Chrono@work biedt een docentenworkshop om u direct zelf het lespakket te laten ervaren. Voorafgaand aan de workshop kunt u De reis door de mens bezoeken. We sluiten af met een gezellige borrel.

Datum: woensdag 27 september 2017
Tijd: 15.00 uur - 17.00 uur
van 14.00 uur - 15.00 uur heeft u de mogelijkheid om De reis door de mens te bezoeken
Locatie: CORPUS Congress Centre, Willem Einthovenstraat 1, 2342 BH Oegstgeest

Aanmelden

Aanmelden is gratis, maar verplicht. U kunt een e-mail sturen naar info@hersenstichting.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief.