NAH kids dag 4 september 2021

Wat een feest! Dat is eigenlijk het eerste wat bij ons gezin opkomt als we aan deze dag denken vanaf de eerste dat dit georganiseerd werd en wij aanwezig waren.

Sindsdien kijken we er het hele jaar naar uit en begint de voorpret al wanneer de email komt van de Edwin van der sar Foundation om je in te schrijven voor de aankomende NAH kids dag. De datum wordt duidelijk in de agenda’s omcirkelt en we leven er nog meer naar toe. We, want niet alleen onze kinderen, maar ook wij als volwassenen kijken er volledig naar uit. We horen onszelf dan ook regelmatig fantaseren met welk mooi verhaal Erik Scherder ons weer gaat verblijden. Hoe deze man spreekt is uniek en zo toegankelijk voor iedereen in de zaal.
Daarnaast leven we mee met de kinderen want het allermooiste van deze dag is hun blije koppies, voor, tijdens en zeker ook daarna.

Even niet anders dan anderen

De dag dat ze even niet anders zijn dan anderen, iedereen is gelijk en niemand kijkt gek op als je even aan de zijlijn gaat zitten om te rusten of omdat je het heet hebt en het even niet meer lukt.
Want heet hebben we het elk jaar op de NAH kids dag, elk jaar breekt de zon door en hebben we stralend mooi weer, net als de snoetjes van alle kinderen en volwassenen die je die dag tegenkomt.

De dag start wanneer je aankomt en je een warm welkom krijgt van Edwin en Annemarie van de Sar.
Mijn kinderen willen altijd graag met Edwin op de foto maar als hij daar dan toch in levende lijven voor hun staat dan is het toch wat eng, en hoe fijn is het dan voor de ouders dat dat gewoon een keer geen uitleg nodig heeft en het “normaal” is.
Edwin pakt dit altijd super aan en geeft alle kinderen stuk voor stuk de ruimte die ze nodig hebben.

Als dan de gewenste foto is gemaakt melden we ons aan en horen de kinderen in welke kleurgroep zij zullen zitten en krijgen dan een mooi shirt, die vaak ook aan het eind van de dag met handtekening mee naar huis gaat en het hele schooljaar wordt gebruikt als gym en sportshirt.

Vol vertrouwen

Door alle super vrijwilligers is er ook geen enkel overleg nodig wat ons kind heeft en hoe hij zich kan gedragen, vol vertrouwen gaan ze mee met hun team en verzamelen wij ons in de zaal met alle andere ouders/verzorgers en worden we warm welkom geheten door Maurice van de Edwin van de Sar Foundation.

De ouders

De groep ouders wordt na diverse prachtige onthullingen van mooie nieuwe initiatieven voor Kids met NAH, een ontroerend verhaal van een moeder die ons allen raakt omdat het zo herkenbaar is en een heldere, leuke en informatieve lezing van Prof. Erik Scherder in tweeën gesplitst en daarna krijgen we een heerlijke lunch aangeboden en mogen we, vanaf een afstand ivm de rust voor de kinderen, gluren naar onze kinderen.

Daarna werden we even allemaal wakker geschut van onze lunchdip door geweldige coaches, we hebben onwijs gelachen hoe moeilijk ogenschijnlijk makkelijke dingen kunnen zijn. Daarna hebben we nog twee hele mooie heldere lezingen gehad van twee professionals op het gebied van onderwijs en geef me de 5.

We hebben vandaag weer heel veel goede informatieve informatie gehad die ik deze week al diverse malen in de praktijk heb kunnen brengen.

Fantastische dag

De jongens hebben een fantastische dag gehad met veel leuke spellen in de buitenlucht in teamverband. Ze hebben gelachen, gezweet en waren onwijs vermoeid maar hun lach bleef op hun gezichten staan! Ze waren vandaag 1 en niemand viel op, vandaag was alles “normaal”.

Voor de meeste kinderen was het nog een extra kado dat het Nederlands Elftal langskwam fietsen op weg naar hun training.

Aan het eind van de dag kregen we allemaal een heerlijk ijsje en kregen alle kinderen een medaille en een mooi Brain Balance dagboek van Charlotte Labee. (Iets wat hier al op ons verlanglijstje stond dus dubbel blij).

Hoogtepunten

Er waren allemaal hoogtepunten op deze mooie zonnige dag maar voor onze zoon een innimini  klein minpuntje en dat was de lunch haha. Dus ik zeg met vlag en wimpel geslaagd en we kijken vol blijheid terug naar deze mooie dag en volgend jaar kijken we vanaf juni weer reikhalzend uit naar een nieuwe fantastische, leuke en inspirerende dag waar iedereen groot en/of klein aan een half woord genoeg heeft🙏🏻💛

Veel dank namens ons gezin!

De zoon van Kelly liep op 4,5 jarige leeftijd een hersenschudding op en hield daar hersenletsel aan over.

Lees hier de blogs van Kelly