Luister naar de podcastserie Je brein in balans

In onze podcastserie Je brein in balans maak je kennis met verschillende soorten meditaties, zoals een slaap- en ochtendmeditatie. Zodat jij kunt proberen of het wat voor je is en of je erdoor ontspant. De meditaties in deze podcast zijn vormgegeven door Eliane Bernhard van House of Deeprelax. Beluister de serie nu in je favoriete podcastapp.

Welke meditatie werkt voor jou het beste?

1. Ontspannen ochtendmeditatie
  2. Loslaat shake it sessie
  3. Yoga Nidra voor elk moment van de dag
  4. Boosttalk voor positieve energie
  5. Een diepe slaapmeditatie

Direct de podcast beluisteren? Kies hieronder je gewenste kanaal:

Probeer het 2 maanden gratis

Wil je meer meditaties beluisteren? House of Deeprelax biedt je nu een gratis proefabonnement aan. Je kunt dan 2 maanden lang zoveel meditaties beluisteren in de app van House of Deeprelax als je wil. In deze app staan meer dan 70 sessies met onder andere Yoga Nidra, wandel-, dans- en relaxmeditaties en ademsessies. Voor elk moment van de dag is er wel een sessie om je hersenen weer even lekker in balans te krijgen. Het abonnement stopt vanzelf.

Ben je na deze 2 maanden fan van mediteren? Dan kun je een betaald lidmaatschap nemen op de app van House of Deeprelax. Hiermee werk je niet alleen aan gezonde hersenen, maar steun je ook de Hersenstichting. Bij elk betaald lidmaatschap gaat er 25% van het aankoopbedrag naar de Hersenstichting. Meer informatie vind je op de site van House of Deeprelax.

Ontspanning en de hersenen

Iedereen heeft weleens stress. Een beetje stress is niet erg, als je tussendoor maar voldoende ontspant. Te lang te veel stress zorgt ervoor dat je hersenen minder goed functioneren. Hierdoor kun je bijvoorbeeld vaker dingen gaan vergeten, snel afgeleid zijn en gevoeliger zijn voor negatieve emoties. Dit is te voorkomen door je hersenen voldoende rustmomenten te geven. Je hersenen krijgen hierdoor de tijd om te herstellen. Wanneer je dit goed doet, ervaar je bijvoorbeeld meer energie en meer focus.

Hoe je tot rust komt, verschilt per persoon. Sommige mensen mediteren, anderen maken een wandeling of doen een spelletje.

Meer weten over hersenen en ontspanning? Kijk dan op deze pagina.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je meer weten over hoe je je hersenen gezond houdt? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en informatie!