Uw steun als bedrijf is zeer welkom. Door samenwerking met bedrijven kunnen wij de hersengezondheid van uw medewerkers, uw achterban en mogelijk van de brede Nederlandse bevolking verbeteren.

Als Hersenstichting zetten wij alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen én voor het zo optimaal mogelijk behandelen van en omgaan met de gevolgen van fysieke hersenaandoeningen en mentale stoornissen. Wij kijken graag samen met u hoe een samenwerking hier zo optimaal mogelijk aan bij kan dragen.

Dit kan via:

• Financiële steun
    Door bijvoorbeeld een zakelijke donatie, het organiseren van een actie met uw medewerkers of door ons te sponsoren.
  • Door samenwerken op het gebied van bewustwording, activatie
    Door bijvoorbeeld het gebruik van Ommetje en Hersencoach te stimuleren.
  • Het stimuleren van participatie van mensen met een hersenaandoening
    Door bijvoorbeeld het verschaffen van stage- en werkplekken, prikkelvrije omgevingen.

Persoonlijk contact

Overweegt u een samenwerking met de Hersenstichting, en wilt u gezamenlijk de mogelijkheden onderzoeken?

Neemt u dan alstublieft contact op met Ellen Janssens, Manager Team Fondsenwerving. Zij staat u graag persoonlijk te woord, om samen met u te bekijken hoe we elkaar kunnen versterken. Dit kan online, telefonisch, bij ons op kantoor, of bij u op kantoor

Telefoonnummer: 06-20995377
Stuur Ellen Janssens een mail

Donatie aan de Hersenstichting

Online doneren

Steun van bedrijven is onmisbaar. Uw eenmalige of maandelijkse donatie draagt bij aan toekomst zonder hersenaandoeningen.

Doneren kan snel en eenvoudig via ons donatieformulier.

Wilt u een bevestiging van donatie ontvangen?

Doe een donatie en neem contact op met
Ellen Janssens
Telefoonnummer: 06-20995377
Stuur Ellen Janssens een e-mail.

Geld overmaken via uw bank

Een eenmalige zakelijke donatie kan gemakkelijk en direct worden overgemaakt op

IBAN: NL18 INGB 0000 000 860 t.n.v. de Hersenstichting, o.v.v. Zakelijke gift.

Handig om te weten: het steunen van de Hersenstichting met uw bedrijf is fiscaal aantrekkelijk.

Word HersenVriend

Als HersenVriend steunt u onze missie: gezonde hersenen voor iedereen. U draagt bij aan onderzoek, voorlichting en betere patiëntenzorg, revalidatie en participatie van mensen met een hersenaandoening.

Voor 200 euro per maand verbindt u zich aan de Hersenstichting. Samen maken we uw MVO-inzet zichtbaar. Als bedrijf ontvangt u:

• Uitnodigingen voor bijeenkomsten
  • Een handige communicatietoolkit
  • Onbeperkt toegang tot Ommetje Bedrijven
  • Vermelding in ons Hersenmagazine

Wilt u HersenVriend worden? Stuur Ellen Janssens een mail

Word Hersenpartner

Als bedrijf kunt u ook partner van de Hersenstichting worden. Een samenwerking van minimaal een jaar op basis van een van onze thema’s:

• beweging/vitaliteit
  • voeding
  • slapen
  • verbindingen
  • participatie
  • sociaal contact
  • ontspanning/stress
  • innovatie.

Deze partnerships zijn maatwerk proposities gericht op het maken van impact, het vergroten – en versterken van het gezamenlijk bereik.

Interesse in een partnership? Stuur een mail naar onze Manager Team Fondsenwerving Ellen Janssens.

Een bedrijfsactie organiseren

Samen in actie komen is de nuttigste en leukste teambuilding die er is. Wilt u als bedrijf of met collega’s in actie komen voor de Hersenstichting? Doe dan bijvoorbeeld mee aan een sportief evenement, verkoop producten of ga een uitdaging aan waarvoor u zich laat sponsoren.

U kunt deze actie starten op ons Sponsoractieplatform. Hier kunt u ook reeds bestaande acties en (sport)evenementen sponsoren.

Niet-financiële steun

Een samenwerking met de Hersenstichting bestaat voor onze partners steeds vaker uit iets anders dan alleen geld. Uw producten, diensten of kennis kunnen zeer waardevol zijn voor ons werk. Met uw hulp kunnen we onze impact vergroten.

Heeft u een idee waarmee u denkt dat u de Hersenstichting kunt steunen? Stuur ons een e-mail.

Voorbeelden van dit soort samenwerkingen zijn bijvoorbeeld:

• Stimuleren van het gebruik van Ommetje en Hersencoach door medewerkers en klanten
  • Beschikbaar stellen van advertentieruimte
  • Tegen inkoopprijs aanbieden van eigen producten
  • Stage en werkervaringsplekken aan onze deelnemers aan de Class.

Schenken met belastingvoordeel

Voor bedrijven en organisaties is het mogelijk om, onder bepaalde omstandigheden, giften fiscaal in aftrek te brengen. Vanuit een BV kunt u zakelijk doneren. Voor een eenmanszaak, CV, VOF, etc. gelden de regels van particuliere giften.

Jaarlijkse giften boven de € 0 tot een maximum van 50% van de fiscale winst zijn voor de vennootschapsbelasting (VPB) aftrekbaar. Als u de keuze heeft, kan het voordeliger zijn om vanuit uw BV te geven.

Als uw bedrijf de bijdrage aan het goede doel in de vorm van ‘sponsoring’ doet, komen de kosten van die sponsoring regulier als zakelijke kosten voor aftrek in aanmerking. Er is dan sprake van een op geld waardeerbare tegenprestatie die voor de ondernemer een zakelijk karakter heeft, zoals bijvoorbeeld reclame, PR en/of naamsbekendheid. Meer informatie vindt u op de website van de Belastingdienst. U kunt zelf berekenen wat voordeliger is op Berekenhet.nl.