Draag bij aan het voorkomen van dementie

In Nederland hebben bijna 300.000 mensen dementie en jaarlijks komen daar ongeveer 20.000 mensen bij. Dertig organisaties, waaronder de Hersenstichting, hebben met het onderzoeksproject ABOARD de handen ineen geslagen om dementie te stoppen vóór het start. Zo kunnen we de stijging van het aantal mensen met dementie verkleinen. Dit kunnen we natuurlijk niet alleen! Voor dit project zijn wij daarom op zoek naar deelnemers die een aantal keer per jaar hun mening en ideeën willen geven over het project.

Het ‘ABOARD Cohort’ is een studie die wordt uitgevoerd door het Alzheimercentrum Amsterdam en de Hersenstichting. Het doel van de studie ‘ABOARD Cohort’ is om een nationale database te maken. Hiermee willen we begrijpen hoe dementie ontstaat en zich ontwikkelt. Ook willen we meer weten over de gevolgen van dementie op het leven van mensen. Hiervoor hebben we uw hulp en mening nodig.

Dit doen we samen!

We horen graag uw mening, wensen, behoeften en aanbevelingen over het ABOARD Cohort. Hiermee sluit het ABOARD Cohort zo goed mogelijk aan bij wat u belangrijk vindt.

Als u meedoet, bent u onderdeel van het ABOARD Cohort deelnemerspanel. U wordt een aantal keer per jaar om uw mening en ideeën gevraagd over het ABOARD Cohort.

Wie kan meedoen aan het deelnemerspanel?

• U bent ouder dan 18 jaar
  • U vindt het leuk om mee te denken. Dit kan vanuit uw eigen ervaring zijn, maar dit hoeft niet.
  • U kunt Nederlands lezen en schrijven

Contact

Wilt u meedoen aan het deelnemerspanel? Dan kunt u zich vrijblijvend aanmelden via een mail naar meedoen@hersenstichting.nl. Ook voor vragen over het deelnemerspanel kunt u via de mail contact opnemen.

De Hersenstichting is partner in ABOARD. Merel Heimens Visser, directeur bestuurder van de Hersenstichting: “We kampen met een explosieve groei van Nederlanders met een hersenaandoening. En specifiek met dementie. We moeten daarom met zijn allen samenwerken om een toekomst te creëren zonder hersenaandoeningen. Want alleen samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen én in de toekomst voorkomen. Door het project ABOARD te financieren kunnen we een toekomst zonder dementie een stap dichterbij brengen.

Lees hier meer over de start van ABOARD project?