Bij de Hersenstichting willen we je blijven inspireren en motiveren om dagelijks ommetjes te maken. Want wandelen is niet alleen goed voor je fysieke gezondheid, maar voldoende bewegen is essentieel voor gezonde hersenen.

Wij begrijpen dat de variatie in wandelroutes en activiteiten belangrijk is om de deur uit te gaan. Daarom hebben we een paar ideeën voor je om je weekendwandelingen interessanter te maken:

1. ANWB Eropuit App

Vind mooie routes of maak ze zelf

Of je nu een beginnende wandelaar bent of gewoon op zoek bent naar een ontspannen weekendwandeling, de (gratis) ANWB Eropuit app heeft voor elk wat wils. Je vindt er kant-en-klare routes in heel Nederland, van 3 tot 20 kilometer, door de natuur of leuke dorpjes en steden. Je kunt zelf een route maken op de wandelrouteplanner in de app en starten waar je maar wilt. En je krijgt heel veel tips voor leuke uitjes: theater, concerten, musea, pretparken, dierentuinen.

2. Natuurmonumenten

Inspiratie voor wandelingen door de natuur

Wandel je graag door natuur en houd je van inspirerende wandelplekken? Dan is Natuurmonumenten jouw ideale reisgenoot. Ontdek prachtige locaties en laat je inspireren voor je volgende ommetje. En het beste van alles: als je geen zin hebt om alles zelf te organiseren, kun je je aansluiten bij een van hun georganiseerde excursies. De perfecte manier om nieuwe wandelvrienden te ontmoeten!

3. Facebook-groepen

Voor lokale wandelliefhebbers

Soms is de beste informatie te vinden bij mensen in jouw buurt. Als je je aansluit bij lokale Facebook-groepen met een passie voor wandelen en buitenactiviteiten, kun je waardevolle inzichten en tips krijgen over wandeluitjes en evenementen in jouw omgeving. Of je nu op zoek bent naar nieuwe wandelmaatjes of wilt weten welke verborgen juweeltjes er in jouw buurt te ontdekken zijn, deze groepen zijn een schatkist aan kennis.

Heb je een vraag over Ommetje?

Alle antwoorden op jouw vragen over Ommetje vind je bij Ommetje Support.