Onze mensen
Adviesraad voor Wetenschap en Innovatie

De Adviesraad voor Wetenschap en Innovatie (AWI) is een onafhankelijk orgaan van de Hersenstichting. De AWI heeft tot taak de directeur - en op verzoek de Raad van Toezicht - te adviseren over de te subsidiëren projecten op het gebied van wetenschappelijk onderzoek, implementatie en ontwikkeling. Daarnaast adviseert deze wetenschappelijke adviesraad over de voortgang en evaluatie van gefinancierde projecten.

Voorzitter:
Prof. dr. R.C.M. Hennekam, hoogleraar Kindergeneeskunde / Translationele Genetica, Academisch Medisch Centrum, Amsterdam

Vice-voorzitter:

Leden:

• Prof. dr. W.J.J. Assendelft, hoogleraar Huisartsgeneeskunde, Radboud UMC Nijmegen
  • Mw. dr. L. van Bodegom-Vos, universitair docent Implementatie en de-implementatie in de curatieve zorg, Leids Universitair Medisch Centrum
  • Dr. M.P.J. van Boxtel, universitair hoofddocent Psychiatrie en neuropsychologie, Universiteit Maastricht
  • Prof. dr. O.F. Brouwer, hoogleraar Kinderneurologie, Universitair Medisch Centrum Groningen
  • Prof. dr. A. Dijkstra, hoogleraar Psychologie van gezondheid en ziekte, Rijksuniversiteit Groningen
  • Mw. Dr. P. Goossens, revalidatiearts en senior onderzoeker
  • Dr. J.I. Hoff, Neuroloog, St. Antonius Ziekenhuis
  • Prof. dr. R.P.C. Kessels, hoogleraar Neuropsychologie, Radboud Universiteit Nijmegen