Wat wij doen om jouw hersenen gezond te houden

Gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend. Al meer dan 4 miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening. In veel gevallen bestaat er nog geen behandeling die de aandoening kan vertragen of stoppen. Daarom zet de Hersenstichting alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Zodat we allemaal zoveel mogelijk uit het leven kunnen halen.

Om dat doel te bereiken, werken we samen met onderzoekers, professionals en patiënten. Samen vinden we oplossingen om de hersenen gezond te kunnen houden, hersenaandoeningen beter te behandelen en mensen met een hersenaandoening helpen mee te doen in de maatschappij. Door innovaties en onderzoek te financieren, voorlichting te geven en het belang van onze hersenen overal op de agenda te zetten.

Denk je eens in wat we met jouw hulp kunnen doen. Help je mee?

Wat jij kunt doen om jouw hersenen gezond te houden

Voldoende slaap en regelmatig bewegen kunnen helpen om je hersenen zo gezond mogelijk te houden. En het risico op hersenaandoeningen verkleinen. Ook is het belangrijk om je hersenen elke dag uit te blijven dagen.

Wil jij actief werken aan de gezondheid van je hersenen? Meld je dan aan voor de HersenCoach. Een online training van 5 weken, waarin je aan de slag kan met wetenschappelijk onderbouwde tips van experts.

Of download de app Ommetje, die je motiveert om dagelijks een ommetje te lopen. Start met vrienden, familie of collega’s een eigen wandelcompetitie of ga de uitdaging aan tegen de rest van Nederland. De app is ontwikkeld met hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder. Hij deelt regelmatig een hersenfeitje. Loop je mee?