Bewegen- maar dan leuk

In deze challenge gaan we daarom iets actiefs doen. Geen zorgen, je hoeft niet dagelijks je sportkleren uit de kast te halen (of uit de wasmand). Dit ga je doen:

1. Verzamel je familieleden (of begin erover tijdens het eten)
  2. Spreek af dat jullie de komende week om de dag een wandeling gaan maken
  3. Jij bepaalt de route, de activiteit en het tijdstip
  4. Loop ook zelf vaker een rondje en maak er een wedstrijdje van met je vrienden! Installeer de Ommetje-app op jullie telefoons, zo kan je bijhouden wie de actiefste is.
  5. Go!

Bewegen- de tips

Wandelen is een goede manier om je dagelijkse portie beweging te krijgen. Maar het is niet de enige manier. Hieronder vind je een aantal tips die je altijd en overal kunt toepassen:

• Hou je niet van hardlopen? Dan lekker niet doen! Kies een sport die je echt leuk vindt, dan houd je het veel beter vol. Wat dacht je van onderwaterhockey, kanopolo of online yoga?
  • Verruil je game-middag met vrienden een keer voor een potje voetbal
  • Wissel FaceTime met een vriend of vriendin in voor een wandeling samen
  • Probeer de favoriete sport van je vader of moeder uit, misschien is het ook wel wat voor jou!