Speel mee met de Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij of de Nederlandse Loterij en steun daarmee het werk van de Hersenstichting. Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. Met de opbrengst van loterijen kunnen we investeren in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen, of genezen. We willen de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij, Vriendenloterij en de Nederlandse Loterij dan ook enorm bedanken.

Nationale Postcode Loterij

De Nationale Postcode Loterij is in 1989 opgericht om goede doelen te steunen die werken aan een rechtvaardige, gezonde en groene wereld. De loterij werft fondsen voor haar goede doelen en geeft bekendheid aan hun werk.

Bij de Postcode Loterij vormt je postcode je lotnummer. Daardoor win je samen met je buren. Inmiddels spelen 3 miljoen deelnemers mee met de loterij. Deelnemers maken maandelijks kans op honderdduizenden prijzen en steunen met minimaal 40 procent van de lotprijs jaarlijks 146 goededoelenorganisaties. Sinds de oprichting van de Postcode Loterij is ruim 7,6 miljard euro aan mens en natuur geschonken. De Hersenstichting en vele andere organisaties ontvangen elk jaar steun.

De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij vormen samen met de Postcode Loterijen in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Noorwegen de Postcode Lottery Group. De Postcode Lottery Group is met jaarlijks € 854 miljoen euro aan donaties één van de grootste private geldgevers aan goede doelen ter wereld. Goede doelen loterijen zijn als Nederlandse traditie opgenomen op de lijst Inventaris Immaterieel Erfgoed (UNESCO).

Speel mee voor de Hersenstichting

Meespelen met de Postcode Loterij betekent meer dan kans maken op miljoenen. Ruim 40% van de inleg gaat namelijk naar de goede doelen. U heeft al een lot vanaf € 15 per trekking. Speel bewust 18+.

Op de website van de Nationale Postcode Loterij vind je meer informatie.

Hersenstichting en de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt organisaties op het gebied van cultuur, sport en welzijn die zich inzetten om dagelijks geluk voor iedereen mogelijk maken. Deelnemers kunnen zelf kiezen voor welke organisatie of instelling ze meespelen en maken direct kans op mooie prijzen. Minimaal 40% van de lotprijs komt ten goede aan 57 culturele partners en bijna 3.500 goede doelen, clubs en verenigingen.

Ook kunnen deelnemers met hun VriendenLoterij VIP-KAART elke dag beleven wat zij mede mogelijk maken. De kaart geeft gratis toegang tot meer dan 135 musea en daarnaast tot 50% korting op talloze dagjes en avondjes uit, van bioscoop en dans tot musical, dierenpark en opera. Dankzij de deelnemers schonk de VriendenLoterij sinds 1989 in totaal al ruim € 2,1 miljard.

De VriendenLoterij en de Nationale Postcode Loterij vormen samen met de Postcode Loterijen in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Noorwegen de Postcode Lottery Group. De Postcode Lottery Group is met jaarlijks € 854 miljoen euro aan donaties één van de grootste private geldgevers aan goede doelen ter wereld. Goede doelen loterijen zijn als Nederlandse traditie opgenomen op de lijst Inventaris Immaterieel Erfgoed (UNESCO).

Speel mee voor de Hersenstichting

Speelt u mee voor de Hersenstichting? Dan gaat minimaal 40% van de inleg van uw lot naar de Hersenstichting. Een lot kost 15 euro per trekking. Met uw lot(en) maakt u elke trekking kans op fantastische prijzen! Opzeggen kan op elk moment. Speel bewust 18+.

Activeer hier jouw lot en speel mee voor de Hersenstichting.

Op vriendenloterij.nl/speluitleg vind je meer informatie.

De Hersenstichting wint altijd met de Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is in 2016 voortgekomen uit de fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto. Het is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en organiseert op dit moment zeven verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. De missie van de Nederlandse Loterij is bijdragen aan een gelukkiger en gezonder Nederland.

Daarnaast dragen ze opbrengsten af aan de Nederlandse samenleving: via het ministerie van Financiën, NOC*NSF en achttien goede doelen waaronder de Hersenstichting via Aanwending Loterijgelden Nederland (ALN).

Al sinds de oprichting van de Hersenstichting krijgen we een jaarlijkse bijdrage van de Nederlandse Loterij. In 2018 bedroeg die € 360.000.

Steunt u ook de Hersenstichting? Speel dan mee met de Nederlandse Loterij!