Wie kan aanvragen?

De aanvraag wordt gedaan door een (zorg)instelling, zorg en/of wooncentra, non-profit organisatie en is dus niet enkel voor particulier gebruik. De aanvrager kan alleen aanspraak maken op de regeling als er in het postcodegebied van de aanvrager dit jaar geen tot weinig duofietsen (via deze regeling) zijn verstrekt.

Belangrijkste voorwaarden

Er wordt een eigen bijdrage verwacht van de instelling van € 6.826,90. Het overige bedrag van € 3.250 draagt de Hersenstichting bij. De duofiets kost € 10.076,90 en wordt geleverd door onze partner Vegro volgens de vaste afspraken. Vegro is verantwoordelijk voor het verkopen en leveren van de duofiets. Op de verkoop van de duofiets zijn de algemene voorwaarden van Vegro van toepassing. De fiets die wordt geleverd is altijd de Fun2Go duofiets van Van Raam in de kleur paars. De duofiets wordt volledig eigendom van de instelling.

Lees hier onze algemene voorwaarden

Aanvragen kunnen het hele jaar ingediend worden. De Hersenstichting kan jaarlijks aan 15 tot 20 duofietsen bijdragen (dus op = op). Instellingen kunnen eens in de 2 jaar een duofiets aanvragen.

Indien je als instelling aan de bovenstaande vereisten voldoet dan ziet het proces voor aanvraag er als volgt uit.

Procedure

1. Je vult het online formulier in (aanvraag indienen via onderstaande gele button). Hiermee ga je akkoord met de Algemene voorwaarden duofietsen subsidie van de Hersenstichting.
  2. Als je aanvraag door de Hersenstichting akkoord is bevonden, stuurt de Hersenstichting de gegevens door naar Vegro. Je ontvangt van de Hersenstichting een bevestingsmail.
  3. Je ontvangt van Vegro een offerte en de leveringsvoorwaarden.
  4. Nadat je de offerte hebt geaccordeerd gaat de duofiets in productie en wordt binnen 10 weken (streeftermijn) gereed gemaakt voor levering.
  5. Vegro maakt contact met de contactpersoon voor het afspreken van een afleverdatum.
  6. De fiets wordt middels afspraak geleverd op de gewenste locatie. Vegro stelt Hersenstichting op de hoogte van de levering.
  7. Je ontvangt een factuur van €10.076 ,90 van Vegro.
  8. Je betaalt de factuur van €10.076,90.
  9. Je stuurt een kopie van de factuur en het betaalbewijs aan de Hersenstichting. De Hersenstichting streeft ernaar om binnen 30 dagen €3.250 over te maken op het rekeningnummer van je instelling.
  10. Bij een mogelijk event rondom ontvangst van de fiets informeer je de Hersenstichting en Vegro.

Waarom geven wij deze subsidie?

Bewegen is voor mensen met een hersenaandoening van belang. Het heeft positieve effecten op de gezondheid – zowel fysiek als mentaal – en het helpt om herstel te bevorderen. Daarnaast heeft sport en beweging ook een positieve invloed op de sociale contacten van mensen. Door te sporten raken mensen meer betrokken bij de samenleving en neemt het welzijn toe.

Ondanks deze voordelen is het voor onze doelgroep niet vanzelfsprekend om te sporten of bewegen. Daarom kijken we op welke manieren ze nog wel mee kunnen doen. Een duofiets maakt het voor personen die minder mobiel zijn mogelijk om meer te bewegen en vaker buiten te komen. Door de duofiets kunnen mensen met een beperking nu samen met een begeleider of partner fietstochten maken.

Mocht je vragen hebben of wil je meer informatie over deze subsidie, mail dan naar GGraven@hersenstichting.nl t.a.v. Gillian Graven of bel naar 06 518 25 005.

Informatie duofiets ‘Fun2Go’

De duofiets is altijd in de kleur paars, met logo van de Hersenstichting en is incl. schijfremmen, verlichting, slot en mand. Verdere specificaties:

• Standaard framehoogte
  • Acht versnellingen.
  • Vrijloop hydraulische remmen (bestuurder)
  • Hydraulische remmen achter, V-Brake voor (t.b.v. parkeerrem)
  • Vrijgeschakeld/gedeelde 8V vrijloop/doortrapper (bijrijder)
  • Silent elektro HT
  • Voetenbakje FIX 25 links
  • Voetenbakje FIX 25 rechts
  • Armleuningen (opklapbaar)
  • Heupriem
  • Stoel draaibaar

PR moment rondom ontvangst duofiets?
Verschillende instellingen hebben in het verleden extra aandacht gegeven aan
de uitreiking van de duofiets. Mocht jouw instelling ook plannen hebben of het leuk vinden om de fiets ‘officieel’ in ontvangst te nemen, dan kunnen we daarbij meedenken en ondersteunen. Laat het ons vooral weten; zo kunnen we er samen iets extra speciaals van maken!

Onze samenwerkingspartners