Van ééndaags festival naar een week vol inspiratie en ontdekking

Van yoga en padel tot bridge, dansen en interessante workshops en lezingen, bijvoorbeeld van onze ambassadeurs Erik Scherder, Jaap Jongbloed en Nelli Cooman. Met de Vitality Experience krijgen 50-plussers de kans om nieuwe avontuurlijke en sportieve activiteiten voor zowel het lichaam als de geest te proberen. Deze activiteiten zijn gericht op het verbeteren van de fysieke, sociale en hersengezondheid. Na twee succesvolle festivals is het nu tijd voor de Vitality Experience 2.0!

• Inspireren

Iets nieuws leren, een andere sport proberen of andere mensen ontmoeten? Ontdek wat er te doen is bij jou uit de buurt.

• Uitdagen

Het is echt een experience, dus duik in het diepe en daag jezelf uit. Je staat er niet alleen voor!

• Verbinden

Ontmoet gelijkgestemden en ga samen de uitdaging aan om gezond, actief en gezellig te leven.

Inspireren

Uitdagen

Verbinden

Doe jij mee?

Kom naar het Vitality Experience Festival

Op zaterdag 13 april vindt het Vitality Experience Festival plaats in de Metaalkathedraal in Utrecht. Tijdens dit festival zijn er verschillende workshops te volgen, sporten te beoefenen en kun je genieten van diverse sprekers die je meenemen in hun kijk op fit en gezond ouder worden. Wil je hierbij zijn? Dat kan! Tickets zijn te verkrijgen via deze link.
Wanneer: 13 april

Ga naar een activiteit bij jou in de buurt

Dankzij de Klup-app heb je een mooi overzicht van de een grote diversiteit aan activiteiten en evenementen die bij jou in de buurt plaatsvinden. Je herkent ze eenvoudig aan een eigen label. Download de Klup-app, maak gratis een profiel aan en meld je aan voor een of meer van de Vitality Experience activiteiten. Wil je zelf een activiteit organiseren? Ook dat kan heel eenvoudig in de Klup-app
Wanneer: van 13 t/m 20 april

Waarom is het belangrijk dat je vitaal bent en blijft?

Door te werken aan je hersengezondheid bouw je een zogenaamde cognitieve reserve op. Cognitieve reserve zorgt ervoor dat je langer op hetzelfde niveau kunt presteren. Het kan niet voorkomen dat je hersenen verouderen, maar het kan wel klachten die bij veroudering horen, zoals trager denken of problemen met onthouden, uitstellen.

Dit kun je nu al doen om je hersenen gezond te houden

Gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend. Veel mensen krijgen gedurende hun leven te maken met een hersenaandoening. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je zelf kunt doen om je hersenen in een zo goed mogelijke conditie te houden en het risico op een hersenaandoening te verkleinen.

• Wil je meer lezen over wat je zelf kunt doen om je hersenen gezond te houden? Bekijk onze pagina over Gezonde hersenen.
  • Wandelen houdt je hersenen gezond! De app Ommetje motiveert je om dagelijks een ommetje te lopen. Download de gratis Ommetje-app.
  • Met de HersenCoach krijg 5 je weken lang wetenschappelijk onderbouwde tips, video’s en opdrachten van hersenexperts zoals prof. dr. Erik Scherder.

Samen maken we de Vitality Experience een succes!

Initiatief van:

Mede mogelijk gemaakt door:

Denksport is trotse partner van de Vitality Experience

“Dit past in onze missie om (hersen)gezondheid te bevorderen van alle Nederlanders. Wij geloven dat je je hersenen vitaal en lenig kunt houden en dat laten we op de Experience zien aan de hand van een aantal hersenkrakers en een uitdagend spel: “Kwestie van Kiezen”.  Ook in de week na de Experience blijven we met onze puzzels iedereen activeren om zich te ontwikkelen.” Doe je mee?

Basic-Fit is trotse partner van de Vitality Experience

“Basic-Fit is trots om deel te nemen aan de Vitality Experience 2024, waarbij we pleiten voor een actieve levensstijl voor iedereen, vooral voor degenen van 50 jaar en ouder. Bij Basic-Fit willen we ervoor zorgen dat iedereen zich welkom en comfortabel voelt bij het streven naar een gezonde levensstijl. Doe daarom met ons mee tijdens de Vitality Experience 2024: op het openingsfestival (13 april) of in één van onze clubs waar je gratis kunt sporten (van 13 tot 20 april). En probeer ook ons nieuwe Strength & Mobility over 50 uit, speciaal voor 50-plussers! Deze gaat van start op 12 april.”