M’n vijfde verjaardag

Laatste nieuws

Op 13 oktober 2020, vierde ik mijn vijfde verjaardag. Precies 5 jaar geleden kreeg ik een hersenbloeding. Statistisch gezien was de kans groot dat ik er nu niet meer zou zijn, maar ik ben er nog. Gelukkig is statistiek niet altijd de dagelijkse werkelijkheid.  Dat blijkt maar weer!

Mijn moeder was nét verhuisd van haar eigen huis in Utrecht naar een verpleeghuis in Friesland, toen het Corona-virus de wereld overnam.
Na 5 jaar hersenbloeding weet ik wel in grote lijnen wat dát betekent. Echter, plots leef ik, leven wij in een andere tijd, in Corona-tijd: een onbekende nieuwe tijd. Hoe lang de Corona-tijd gaat duren? Niemand weet het!

Mijn moeder heeft maar 2 weken Corona-tijd mee gemaakt. In april is ze overleden; “gewoon” als gevolg van verhuizen, verdriet en dementie.  In haar geval een -cru- voordeel om niet te hoeven leven in onze huidige tijd.

Maar …. sommige dingen zijn gelukkig niet veranderd!

• het verplaatsen van oude bomen zijn nog altijd (te) moeilijk
  • 2 keer per dag ruimt het zeewater het strand  schoon
  • de kabouters wonen nog steeds in de paddenstoelen bij Huys te Warmont (Zuid Hollands landschap)
  • de koolmeesjes zijn trouwe huurders in onze tuin: vader Kool slaapt alweer 2 weken in ons vogelhuisje! Hij is er nog/weer!

In oktober 2015 kreeg Marijke een beroerte (hersenbloeding). Eén van de problemen was niet kunnen praten; heel veel woorden waren weg. Nog altijd is zij bezig met oefenen …. Daarom is zij begin 2016 begonnen met een blog in verband met haar woordvindingsprobleem. Wil je alle blogs van Marijke lezen, kijk dan eens op haar website.

Lees hier de vorige blog van Marijke