Innovatieve oplossingen

De Hersenstichting zet alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen in Nederland. Dit is namelijk hard nodig. Bijna vier miljoen Nederlanders leven dagelijks met de gevolgen van een hersenaandoening. Én dit aantal wordt in de toekomst alleen maar hoger als er niets wordt gedaan. Dit vraagt om oplossingen: slim, groot, klein, als het maar vernieuwend en doeltreffend is. Oplossingen die de ziektelast aantoonbaar vermindert en waar conventionele wegen niet snel genoeg leiden tot voldoende resultaat. We zullen de vier meest kansrijke en innovatieve projecten selecteren. Jij werft met ons voor jouw project, wij verdubbelen jouw opbrengst (maximaal 25.000 euro).

Wij zijn op zoek out-of-the-box ideeën, waarbij je durft af te wijken van de gebaande paden. Jouw idee/oplossing kan gericht zijn op het verminderen van de klachten, het verbeteren van het functioneren of maatschappelijk participeren, het afremmen/stoppen of zelfs gericht op het voorkomen van de aandoening. Daarnaast zijn ook innovatieve oplossingen welkom die  bewustwording creëren, het zorgsysteem vernieuwen. Technologische innovaties zijn ook van harte uitgenodigd om in te dienen.

Crowdfunding

Jij gaat zelf aan de slag met werven. De Hersenstichting verdubbelt tot 25.000 euro het bedrag. De Hersenstichting ondersteunt jou met de crowdfunding.  We organiseren o.a. een crowdfundingsworkshop, maken beeldmateriaal en fondsenwervende teksten. Daarnaast kunnen wij ons netwerk en achterban beschikbaar stellen. Hiervoor moet jij inzetbaar en beschikbaar zijn van 9 september tot en met 28 november

Wie kan aanvragen?

Aanvragers mogen maar bij één aanvraag betrokken zijn. Daarnaast ben jij werkzaam bij een kennisinstelling, een bedrijf of organisatie. Een ‘letter of support’ moet aangeleverd kunnen worden door de werkgever. Als jij een eigen bedrijf hebt dan moet een KvK verklaring worden overhandigd.

Documenten:

Webinar

Nieuwsgierig? Donderdag 20 mei om 12.00 uur organiseert de Hersenstichting een digitale bijeenkomst waarbij de ronde en de crowdfunding verder worden uitgelegd. Er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Meld je aan via de mail.

Voor informatie kun je contact opnemen met ons via:

De mail of telefonisch via 070 – 360 48 16.