Hersenstichting stelt nieuwe leden Raad van Toezicht aan

De Hersenstichting heeft haar Raad van Toezicht per februari deels vernieuwd met Ewoud Goudswaard, Monica Erasmus en Frans van Drimmelen. Zij volgen Marlies de Ruyter de Wildt, Joep Pluymen en Dorien Jongeneel op vanwege het einde van hun statutaire termijn.

Ewoud Goudswaard is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht. Hij volgt daarmee Marlies de Ruyter de Wildt op, die zich blijft inzetten voor de goededoelensector als bestuursvoorzitter van Stichting Intern Toezicht Goede Doelen (ITGD). Goudswaard is onder andere werkzaam als lid van de Raad van Commissarissen bij Eneco Groep en penningmeester van het Nationaal Groenfonds. Voorheen was hij algemeen directeur van de ASN Bank. Goudswaard: “Ik verheug me enorm op de samenwerking met onder andere wetenschappers, patiëntenorganisaties en de zorgprofessionals. Alleen samen kunnen we van hersengezondheid een maatschappelijke prioriteit maken.”

Monica Erasmus is partner transfer pricing bij adviesbureau Taxitimbre en was daarvoor onder andere managing partner transfer pricing bij Tytho bright tax automation. Bij de Hersenstichting is zij benoemd tot voorzitter van de audit commissie.

Frans van Drimmelen is het derde nieuwe lid en krijgt public relations en public affairs in zijn portefeuille. Van Drimmelen is mede-eigenaar van Dröge & van Drimmelen, een adviesbureau voor public affairs en corporate communicatie. Daarnaast is hij onder andere lid van de Raad van Toezicht bij Amref Flying doctors en penningmeester van De Ooienvaart.

Raad van Toezicht de Hersenstichting

De drie nieuwe leden completeren het toezichtorgaan dat verder bestaat uit Pim van Gool, hoogleraar neurologie Amsterdam UMC, en Cathy van Beek, voormalig bestuurder Radboudumc en werkzaam als zelfstandig toezichthouder en consultant ‘Leading Sustainable Health Care’. De Raad van Toezicht ziet erop toe dat de directeur-bestuurder, Merel Heimens Visser, opereert binnen de beleidslijnen en is haar klankbord.