Hersenstichting Sunset Walk 2023 groot succes

Op zaterdag 8 juli vond de tweede editie van de Sunset Walk plaats. Vanwege het nieuws rondom onze ambassadeur Edwin van der Sar startte dit event met een dubbel gevoel. En juist daarom wilden we aandacht vragen voor iedereen die dagelijks moet leven met de impact van een hersenaandoening. Ruim 1500 deelnemers liepen mee in Noordwijk en vanuit huis. Zij haalden samen een bedrag op van 110.763 euro voor hersenonderzoek.

Ambassadeur Mariska Bauer liep samen met Frans Bauer, zoons en vriendinnen mee. Mariska: “We willen laten zien hoe belangrijk dit voor iedereen is. Zeker na wat we hebben meegemaakt binnen ons gezin. We zijn dankbaar en blij dat we de Sunset Walk met z’n allen kunnen wandelen.”

Opening Sunset Walk

David Verschoor, Directeur van de Hersenstichting, gaf samen met Ruud van Nistelrooij het startsein. “Het nieuws over Edwin is heel hard binnengekomen, ik ben blij dat ik op deze manier ‘Ed’ en zijn familie kan steunen”, aldus Ruud van Nistelrooij. David Verschoor: “Ik denk wel dat ik spreek namens alle 1500 deelnemers als ik Edwin, Annemarie en familie, veel sterkte en support toewens. We hopen met elkaar op een goed herstel.”

Zo prikkelvriendelijk mogelijk

Bij de Sunset Walk werd zoveel mogelijk rekening gehouden met mensen met een hersenaandoening en met mogelijke prikkels die bij deelnemers extra hard kunnen binnen komen. Zo hadden we een ruime starttijd voor de deelnemers zodat het deelnemersaantal werd verspreid en kozen we bewust ervoor geen muziek te hebben.

Samen voor Begrip

De Sunset Walk is onderdeel van de Campagne ‘Samen voor Begrip’. Met deze campagne vraagt de Hersenstichting extra begrip voor de onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening.

Edwin van der Sar projecten

Per 1 januari 2021 hebben de Edwin van der Sar Foundation en de Hersenstichting hun krachten gebundeld. Met deze fusie worden de voormalige projecten van de Foundation verder uitgebreid en nieuwe projecten opgestart.