De Hersenstichting verwelkomt Marjolijn van Oordt in Raad van Toezicht

Marjolijn van Oordt is begonnen als lid van de Raad van Toezicht van de Hersenstichting. Zij krijgt Fondsenwerving, Communicatie en Public Affairs in haar portefeuille. Tevens wordt zij lid van de Audit Commissie van de Raad van Toezicht. Van Oordt heeft als zelfstandige jarenlange ervaring op het gebied van Media, Public Affairs en Bestuurskunde. Zo is zij onder andere bestuurslid bij Samenwerkende Hulporganisaties – Giro555 en Stichting Nederlands Helsinki Comité. Daarnaast heeft zij bijna 20 jaar ervaring als directeur bij Capita, een advies-, transformatie- en digitaal dienstverleningsbedrijf en werkte zij als directeur Corporate Communicatie & External Engagement bij VodafoneZiggo.

Al meer dan 4 miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening. Van dementie, Parkinson, een beroerte, depressie en migraine tot hersenletsel na een ongeluk. Veel van deze aandoeningen zijn onzichtbaar, maar hebben een enorme impact op het leven van het individu.

Van Oordt: “Ik ben blij dat ik mijn expertise kan inzetten om het belang van gezonde hersenen en hersenonderzoek verder op de kaart te zetten bij de politiek en het grote publiek. Ik vind het daarbij erg belangrijk dat we kijken naar een hersenbrede aanpak; of een oplossing voor één hersenaandoening ook ingezet kan worden voor andere hersenaandoeningen. Zo bevorderen we kruisbestuiving en kunnen we meer patiënten van vandaag en morgen helpen.”

Raad van Toezicht de Hersenstichting

Marjolijn Van Oordt vult de Raad van Toezicht aan die verder bestaat uit Voorzitter Ewoud Goudswaard, Pim van Gool, Cathy van Beek en Monica Erasmus. De Raad van Toezicht ziet erop toe dat de directeur-bestuurder, Merel Heimens Visser, opereert binnen de beleidslijnen en fungeert als haar klankbord.