Uitgeverij Atlas Contact wint NS Publieksprijs met ‘Rinkeldekink’

De Hersenstichting feliciteert Uitgeverij Atlas Contact met het winnen van de NS Publieksprijs. Uit eerbetoon aan Martine Bijl, schenkt uitgeverij Atlas Contact de volledige prijswinst van € 7.500,- aan de Hersenstichting. Met dank aan iedereen die heeft gestemd, neemt de Hersenstichting dit mooie bedrag in ontvangst!

We zijn ontzettend dankbaar voor dit prachtige gebaar van Uitgeverij Atlas Contact. Een hersenaandoening zet je leven op z’n kop, het kan iedereen overkomen. Martine Bijl heeft dit op prachtige wijze, via ‘Rinkeldekink’ inzichtelijk gemaakt. Het boek is van grote betekenis voor mensen die een gelijksoortige situatie hebben meegemaakt en voor hun naasten.

De Hersenstichting zet alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Met het prijzengeld van de NS Publieksprijs kunnen we verder investeren in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen of genezen. We laten onderzoek doen, we geven voorlichting en we zetten ons in voor betere patiëntenzorg.

Op de hoogte blijven van onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief

‘Rinkeldekink’ van Martine Bijl gaat over de hersenbloeding die zij kreeg in september 2015. Op dat moment was zij presentator van het televisieprogramma ‘Heel Holland bakt’. Na haar langdurige herstel in een revalidatieoord, waar zij vrijwel alles opnieuw moest leren, bracht ze nog enkele maanden door in een ziekenhuis, waar ze behandeld werd voor depressie.