Ruim 13.000 mensen doen mee aan hersenonderzoek.nl - Hersenstichting
Ruim 13.000 mensen doen mee aan hersenonderzoek.nl

Ruim 13.000 mensen doen mee aan hersenonderzoek.nl

Hersenonderzoek.nl is een online platform waar gezonde mensen en patiënten zich kunnen inschrijven om aan te geven dat ze interesse hebben in deelname aan hersenonderzoek. Hersenonderzoekers kunnen een beroep doen op dit register. Het online platform werd in september 2017 gelanceerd en telt nu al meer dan 13.000 deelnemers. Dat is ontzettend goed nieuws voor de toekomst van hersenonderzoek.

Het doel van Hersenonderzoek.nl is om onderzoek naar hersenziekten te versnellen. Wereldwijd is er een groot tekort aan gezonde mensen en patiënten die deelnemen aan hersenonderzoek. Hierdoor lopen onderzoeken vertraging op en laten oplossingen voor hersenziektes langer op zich wachten.

Onderzoek is de sleutel naar een oplossing voor hersenziekten

Wereldwijd wordt hard gezocht naar een oplossing voor hersenziekten zoals dementie, parkinson en MS. Daarvoor is onderzoek essentieel. Hersenonderzoek.nl versnelt de ontwikkeling van nieuwe behandelingen door het matchen van de juiste deelnemers met de juiste onderzoeken op één nationaal platform.

U kunt, net als de ruim 13.000 andere mensen, mee helpen een oplossing te vinden voor hersenziekten. Ook als de hersenen nog kerngezond zijn, kunnen zij een waardevolle bijdrage leveren aan onderzoek. Geef u nu op via hersenonderzoek.nl.

Wanneer u zich opgeeft via Hersenonderzoek.nl wordt u op de hoogte gehouden van hersenonderzoek in Nederland. U kunt zelf kiezen aan welk onderzoek u mee wil doen en bent dus tot niets verplicht.

Meedoen: snel, veilig en gemakkelijk

1. Meld u aan
Meld u aan via het inschrijfformulier. U vult enkel uw naam, e-mailadres en geboortedatum in en geeft toestemming voor uw inschrijving.

2. Vertel over uzelf
Vul na inschrijven een korte vragenlijst in. Daarmee geeft u hen meer inzicht in uw medische geschiedenis, uw huidige gezondheid en uw leefstijl. Op die manier kunnen zij zien welke onderzoeken relevant voor u zijn.

3. Doe mee met tests vanuit uw persoonlijke portal
In uw persoonlijke portal ontvangt u aanvullende vragenlijsten en tests. Uw antwoorden helpen om een nóg betere inschatting te maken met welke onderzoeken u kunt meedoen.

4. Word uitgenodigd voor een hersenonderzoek
Wanneer uw profiel aansluit bij een van de onderzoeken, ontvangt u daarvan bericht. U bepaalt altijd zelf of u ook daadwerkelijk wilt deelnemen of niet.

Op Hersenonderzoek.nl wordt tevens informatie gegeven over hoe mensen hun hersenen gezond kunnen houden. Zo wordt er advies gegeven over hoe men door middel van leefstijl, dieet en oefeningen de gezondheid van hun hersenen kunnen verbeteren.

Initiatief en steun

Het VUmc Alzheimercentrum is initiatiefnemer en uitvoerder van Hersenonderzoek.nl. Het platform wordt gesteund door de Hersenstichting, Alzheimer Nederland, ZonMw en Stichting Gieskes-Strijbis Fonds.