Eindelijk zijn we een beetje terug naar ‘normaal’, daar houden wij van. Want heel eerlijk, het nieuwe normaal is echt niks voor Mirre en mij! 1,5 meter afstand met Mirre… sorry het kan gewoon niet met een gehandicapt meisje. Wij zijn weken echt super voorzichtig geweest. Niet samen boodschappen doen, maar vooral thuis blijven, zoals velen. Maar heel eerlijk; dat valt echt tegen en ik merk nu wel dat we de tol nog betalen. Ondanks dat wij echt wel hele mooie bijzondere momenten samen hebben doorgemaakt is het terug naar ‘normaal’ gewoon heel fijn én nodig!

Weer naar dagbesteding

Mirre mocht vanaf 2 juni weer hele dagen naar de dagbesteding. Ik moest haar wel zelf brengen en halen dus dat vergt nog wel wat, maar dit is zoveel beter dan 2 dagen noodopvang! Ze geniet elke dag steeds meer. Ik zie weer het blije meisje. Want heel eerlijk, ook zij moest hier weer aan wennen en nog steeds.

Ze heeft geregeld tranen of een trillende lip als ik haar breng of ophaal. Want dit is zo gek. Mama hoort gewoon te werken en zij hoort gewoon met de bus opgehaald te worden met vaste begeleiding. Ik merk ook dat ze er wel een beetje klaar mee is. Mama altijd maar aan het praten en aan het bellen.

Het is dus nog steeds echt wel wennen allemaal en we zijn er nog niet, maar binnenkort gaan de busjes ook weer rijden! Kan niet wachten! Voor Mirre fijn, maar voor deze mama ook, want heerlijk weer naar gewoon!

Weer boodschappen doen

En ja hoor dit weekend gaan we ook weer samen naar buiten boodschappen doen. Want ook al is het Corona virus er nog steeds, dit is niet meer vol te houden, alleen maar thuis. Dus we zijn uiteraard voorzichtig,  maar we gaan het wel weer doen. Rondje slager, bakker enz. ik word er nu al blij van en Mirre verheugd zich ook op boodschappen doen.

Mirre 18 jaar

Ondertussen is er een mijlpaal langs geweest, de dame is 18 jaar geworden. We hebben het gevierd natuurlijk, maar wel klein en gezellig en veel mooie Facetime-gesprekken op de dag dus was al met al helemaal prima zo. Maar het had natuurlijk leuker geweest als we het groots hadden kunnen vieren.

En dankzij mijn lieve salesteam hadden we een heerlijke verrassing met een echte clown die op de stoep stond einde van de middag. Wat een feestje was dat! Eerst beetje spannend, later helemaal mee zingen en dansen hoor!

Er hangt nog 1 ding boven het hoofd, dat is een goede vervolgplek vinden voor Mirre, want nu ze 18 is mag ze niet blijven waar ze nu is. Want helaas hebben wij tijdens Corona periode ook gehoord dat de door ons gekozen voorkeur geen plek heeft. Dat is echt super balen want haar papa en ik waren beiden echt enthousiast.
Maar goed ik heb veel vertrouwen dat we een mooie plek vinden in de buurt, dus dat komt echt wel goed. En als we deze hebben gevonden, gaan we kijken, ervaren en voelen of dit de perfecte plek is voor haar nu ze 18 geworden is voor,… tja…. de rest van haar leven, heftig hè eigenlijk? Gelukkig mag ze nu langer blijven op de Lotusbloem en dat vind ik echt helemaal niet erg, zeker gezien de afgelopen weken. Even rust creëren voor haar en mij.

Ondertussen vermaakt zij zich op school. Ik zie een steeds blijder gezichtje langs komen via de groeps-app die school heeft. Gelukkig wordt die weer gebruikt met alle vriendjes!

Mirre slaapt ook weer wat beter en dus ik ook. Wat een heerlijkheid, nu nog maar 1 keer in de week even wakker, zalig!

Geen vliegvakantie

Oh ja, die mooie zomervakantie dit jaar naar Gran Canaria, nou die gaat dus ook niet door. Vliegen met een mondkapje is niet te doen voor Mirre en de accommodatie is ook nog eens dicht. Dus besloten dat Mirre lekker naar school gaat, daar zijn haar vriendjes gelukkig en lieve begeleiding. Zeker omdat ze weken niet kon gaan en zij dit echt zo gemist heeft voor haar dagritme, routine en structuur.

Ik zelf neem een weekje vrij om lekker te kunnen sporten, hopelijk met mooi weer naar strand en even me time te pakken overdag.

En gelukkig hebben we weer elke vrijdag #snapchatfriday lekker weer normaal! Deze krijg ik dan elke vrijdagmiddag via de app door, love it. Dus daar sluit ik het voor deze keer weer mee af.

Ik wens een ieder een mooie gezellige ‘normale’ zomer toe!

Lieve groet,
Natasja

Lees hier de vorige blog van Natasja