Ga direct naar vragen en antwoorden over:

Deur-aan-deur collecte:

Let op: collecteer jij met een groene collectebus? Op deze bus staat jouw persoonlijke QR code. Hiermee kun je ook collecteren via QR collecte.

QR collecte (100% cashless)

• Hoe werkt collecteren via QR code?

Kijk hier voor meer informatie.

• Waar kan ik een collectebord krijgen?

Je ontvangt het collectebord met persoonlijke QR code ongeveer 1-2 weken voor de collecteweek van je organisator. Die bezorgt ‘m bij je thuis, of je haalt ‘m op. Heb je niks gehoord? Neem dan contact op door te mailen naar: collecte@hersenstichting.nl.

• Waar kan ik mijn opbrengst bekijken?

Op je persoonlijke collectantenpagina in Collectekracht is de actuele opbrengst te zien op de avond nadat je gecollecteerd hebt.

• Waarom collecteren met QR code?

Steeds minder mensen gebruiken contant geld om te betalen. Ruim driekwart van het betaalverkeer gebeurt met bankpas of smartphone. Daarnaast zijn er steeds minder locaties waar je geld kunt afstorten. Ook wordt afstorten steeds duurder. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk donaties kunnen worden ingezet voor hersenonderzoek, zorgen wij voor een online collecte via QR code.

• Wat doe ik als mensen toch contant geld willen geven?

Heb je geen groene collectebus bij je? Dan kun je helaas geen contant geld accepteren. Leg uit hoe doneren via de QR-code werkt. Wil iemand dat niet? Geef dan een niet-thuis-kaartje mee. Daar staat het rekeningnummer van de Hersenstichting op, zodat ze een gift kunnen overmaken.

• Wat doe ik na afloop met het collectebord?

Na de collecteweek lever je het collectebord weer in bij jouw lokale organisator. Ga je volgend jaar weer collecteren voor de Hersenstichting? Dan ontvang je het collectebord met jouw nieuwe persoonlijke QR-code.

• Wat zijn de voordelen van collecteren via QR code?
    • • Niet meer rondlopen met een zware collectebus
    • • Geen stortingskosten aan de bank
    • • Gemiddeld giftbedrag is hoger. Gemiddelde gift QR-donatie is € 5, contant gemiddeld € 1,50
    • • Geld hoeft niet geteld te worden. De opbrengst is direct zichtbaar (wijkniveau en per eigen opbrengst)