Dankzij deelnemers VriendenLoterij ruim 1,1 miljoen voor hersenaandoeningen

De Hersenstichting heeft op 6 februari € 1.127.956 ontvangen tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de VriendenLoterij. Mede dankzij deze mooie bijdrage kunnen we investeren in onderzoek, zodat we hersenaandoeningen beter kunnen behandelen én in de toekomst voorkomen. En dat is belangrijk, want één op de vier Nederlanders heeft een hersenaandoening.

Het bedrag bestaat uit een jaarlijkse bijdrage van de VriendenLoterij en de opbrengsten van verkochte loten in 2019 ten bate van de Hersenstichting. Wij bedanken alle deelnemers van de VriendenLoterij en in het bijzonder de mensen die meespelen voor de Hersenstichting.

€ 61,8 miljoen voor gezondheid en welzijn

Dankzij de loterijdeelnemers gaat van ieder lot tenminste 40% van de inleg naar het goede doel. Daardoor kan de VriendenLoterij een totaalbedrag van 61,8 miljoen euro schenken aan goede doelen die werkzaam zijn op het gebied van gezondheid en welzijn. Met dit jaar speciale aandacht voor de aanpak van armoede en het betrekken van de meest kwetsbaren. Het grootste gedeelte van het totale bedrag (bijna 59 miljoen) verdeelt de loterij onder de 46 vaste goede doelen die jaarlijks een schenking ontvangen. Ruim 2,8 miljoen euro gaat naar eenmalige schenkingen.

Speel ook mee voor de Hersenstichting

Loterijdeelnemers hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen goed doel mee te spelen. Met een lot maak je bij elke trekking kans op prachtige prijzen bij de VriendenLoterij! Opzeggen kan op elk gewenst moment. Een lot kost € 13,75 per trekking. Speel bewust 18+.

Activeer hier jouw lot en speel mee.

Op vriendenloterij.nl/speluitleg vind je meer informatie.

Over de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij vrijwilligers in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk.

Fotocredits Roy Beusker Fotografie.