grijs

Drie teams rijden de Baltic Sea Circle voor de Hersenstichting

Drie teams rijden vanaf 6 juni 2019 de Baltic Sea Circle 2019 voor de Hersenstichting. Dit is een avontuurlijke rally om de Baltische Zee; 8.500 km rijden met een minimaal 20 jaar oude auto door 11 landen, zonder GPS en zonder snelwegen. Gezamenlijk hebben zij nu al € 9.650 voor de Hersenstichting opgehaald.

Team Zuudwolde Ontour

Edwin Strijker en Mark Veldhuizen vormen samen het team Zuudwolde Ontour. “Om mee te mogen doen, moeten wij minimaal € 750 inzamelen voor een goed doel naar keuze. Wij hebben gekozen voor de Hersenstichting, omdat de hersenen het belangrijkste orgaan van je lichaam is. Zonder hersenen heb je geen bestaan. En het kan iedereen overkomen. Denk bijvoorbeeld aan alzheimer, ALS, een beroerte, Huntington, hersentumor, maar ook depressie, dyslexie of epilepsie. Wellicht bent u, of kent u zelf ook iemand die een hersenaandoening heeft. Wilt u onze actie voor de Hersenstichting steunen? Iedere donatie draagt bij aan onderzoek naar verbetering van de behandelingen of zelfs genezing. Als tegenprestatie mag uw naam of advertentie op onze auto prijken. En zo gaat u met ons mee op reis door 11 landen in Europa.

Team Steengoed

“Deze rally doen we natuurlijk niet enkel voor ons plezier, we willen ook aandacht vragen en geld inzamelen voor een goed doel. We hebben lang nagedacht over welk doel we willen steunen met 2 vragen in ons achterhoofd. Waar heeft iedereen wel eens mee te maken en waar ligt de grootste behoefte? We willen graag iets terug doen voor de maatschappij. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de Hersenstichting.

1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening en deze komen op elke leeftijd voor. Deze aandoeningen hebben een enorme impact op het dagelijkse leven van de patiënt en de omgeving. De patiënt verliest soms zijn vrijheid en wordt afhankelijk van anderen. Familie, vrienden en kennissen moeten zich aanpassen en is er sprake van onbegrip of onwetendheid van de omgeving.

Een van onze moeders heeft Alzheimer. Ze herkent mensen niet meer en vergeet veel. “Normale” dingen mogen of kunnen ineens niet meer, zoals autorijden, winkelen of eten koken. Daarnaast hebben we in onze vriendenkring te maken gehad met depressies en posttraumatische stressstoornis (PTSS).

In ons werk als rij-instructeur hebben we steeds vaker te maken met jonge mensen welke kampen met een vorm van ASS. Deze doelgroep is uniek en ook zij vallen onder de noemer hersenaandoening.

Daarom willen wij geld inzamelen voor de Hersenstichting. Ons streefbedrag is € 2.000. Dit kunnen wij niet alleen, we hebben sponsoren nodig en vragen om jullie hulp! Om onze doelstelling te halen hebben we de beschikking over een Land Rover Discovery 1. Deze auto wordt een rijdend reclamebord voor sponsoren.”

Team four 5

“In 2001 is dit team al gevormd. Het oorspronkelijke team bestond uit 5 man allen werkzaam binnen het toenmalige SMI team bij Getronics. Dit bleek een “gouden” team en de verschillende eigenwijze karakters bleken goed bij elkaar te passen.

Na een paar succesvolle werkjaren ging elk lid van het team zijn eigen weg, maar contact, gezelligheid, etentjes en bovenal het plezier bleef er al die jaren.

In 2017 werd de groep opgeschrikt door het plotselinge wegvallen van onze gangmaker, nou ja een van de grootste dan, getroffen door een hersenbloeding in een klap van ons weggerukt. In al onze bijeenkomsten is hij nog in hart en ziel bij ons, de naam van ons team is niet voor niets ” Team four 5″ we rijden met 4 voor 5!

Na 18 jaar vriendschap is het tijd om deze eens flink op de proef te stellen.

Tijdens een van onze bijeenkomsten het afgelopen jaar ontstond het idee om mee te doen aan de Baltic Sea Circle Rally 2019. 4 flinke kerels, 17 dagen, 11 landen, 8500 km in een 22 jaar oude auto voor het goede doel. Uiteraard hoefden we daar niet lang over na te denken en hebben we de Hersenstichting benaderd of we voor hun mochten rijden en inzamelen. Helpt u ons mee?

Volg ons in ons avontuur naar de grootste beproeving van onze vriendschap ter ere van een geweldige vriend.”