Hello Class’24 en Goodbye Class’23

In het KNVB Trainingscentrum in Zeist gaven Edwin en Annemarie van der Sar, samen met directeur van de Hersenstichting David Verschoor, de aftrap voor twee nieuwe Classes en zwaaiden ze deelnemers van jaar ’23 uit. The Class is een coachings- en re-integratietraject voor jong –volwassenen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH) en is opgezet door de Edwin van der Sar Foundation, die begin 2021 fuseerde met de Hersenstichting. Edwin en Annemarie van der Sar zijn als ambassadeurs nog nauw betrokken. The Class wordt al enkele jaren aangeboden in regio West. Sinds 2023 is er ook The Class voor jongeren woonachtig in regio Oost.

Met het coaching- en re-integratietraject The Class biedt De Hersenstichting een traject ’terug naar werk’ voor jongvolwassenen met NAH. Professionele jobcoaches bieden gedurende een jaar ondersteuning bij het terugkeren naar of het vinden van werk en geven inzicht in de ingewikkelde regels van gemeenten en het UWV rondom uitkeringen. Het programma bevat individuele en gezamenlijke elementen. Zo werken de deelnemers aan hun persoonlijke doelen en halen ze steun uit het contact met ervaringsgenoten.

Nieuwe Class Oost
Uitzwaaien van oud deelnemers

Onderscheidend

The Class onderscheidt zich van andere re-integratietrajecten door loopbaan coaching te combineren met sportcoaching. Met expliciete aandacht voor sport en een gezonde leefstijl draagt The Class bij aan meer balans en een positieve mindset. Een element dat volgens Edwin van der Sar essentieel is: “Het is belangrijk, om eerst weer in je kracht te staan. Je moet jezelf toch weer opnieuw uitvinden. Sport maakt je fysiek en mentaal krachtiger.”

In The Class worden de deelnemers ‘werkfit’ gemaakt en begeleid in het vinden van een passende baan. Per Class is er plek voor maximaal 20 deelnemers. David Verschoor: “In onze maatschappij is werken één van de belangrijkste manieren om mee te doen. Veel jongvolwassen met niet-aangeboren hersenletsel willen graag aan het werk maar staan toch langs de lijn van de arbeidsmarkt of doen werk beneden hun capaciteit. Dat heeft een enorme impact op de kwaliteit van leven. Zeker als dat hele leven nog voor je ligt. The Class biedt hen daarin hulp en ondersteuning.”

In de toekomst wil de Hersenstichting The Class nog verder uitbreiden en ook aanbieden in de regio’s Noord en Zuid.

Aanmelden voor The Class 2024 is niet meer mogelijk. Je kunt sowieso altijd een intake gesprek inplannen voor een volgende Class. Deze zal in januari 2025 starten. Kijk hier waar je je kan aanmelden.

Deelname aan is kosteloos en wordt door ons gefinancierd.