Online collecte

Huis-aan-huis collecte wordt online collecte (2021)

Elk jaar gaan onze 19.000 collectanten met de collectebus langs de deuren. Daar zijn we hartstikke blij mee. Helaas gaat het dit jaar door corona niet door. Onze collecteweek van 1 tot en met 6 februari wordt daarom nu volledig online gedaan! Zo kun je als collectant toch je steentje bijdragen. Makkelijk, snel én veilig.

Vanwege de huidige situatie in Nederland door het coronavirus en de verlenging van de lockdown, hebben wij besloten dit jaar in de eerste week van februari niet huis-aan-huis te collecteren. De gezondheid van onze collectanten en gevers aan de deur staat voor ons als gezondheidsfonds vanzelfsprekend voorop.

Dit besluit heeft grote gevolgen. Het geld dat we normaliter met de collecte ophalen hebben we hard nodig om te voorkomen dat hersenaandoeningen straks de grootste ziekte van Nederland zijn. De collecte gaat daarom wél door in de week van 1 tot en met 6 februari, maar dan volledig online.

Iedereen kan eenvoudig en veilig een online collectebus aanmaken en delen met vrienden en familie via onder meer WhatsApp, Facebook, Twitter en e-mail.

Voor wie collecteer jij?

Jouw bijdrage is onmisbaar! Juist in deze tijd mogen we mensen met een hersenaandoening niet laten zitten. Jij kunt het verschil maken voor miljoenen mensen met een hersenaandoening, zoals dementie, parkinson, een beroerte of hersenletsel na een ongeval. Samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen en in de toekomst voorkomen.

Met online collecteren help je mee aan hersenonderzoek, betere zorg en voorlichting. En dat is nu makkelijker, sneller en veiliger dan ooit. In 2 minuten maak je al een online collectebus aan.

Hoe werkt online collecteren?

Stap 1:

Maak een online collectebus aan.

Stap 2:

Upload een foto en plaats jouw persoonlijke motivatie. Voor wie collecteer jij?

Stap 3:

Nodig je vrienden en familie uit om te doneren via e-mail, Facebook, Whatsapp, Twitter of LinkedIn. Als je een collectebus hebt aangemaakt. ontvang je meer tips van ons!

Heb je nog vragen over de online collecte?

Hier vind je alles over online collecteren. Dit is de snelste manier om jou verder te helpen. Meer hulp nodig? Stuur een mailtje!