Lieke: “Mijn vriend is door corona moe en overprikkeld”

Iedere collecteweek raken collectanten ons met inspirerende verhalen. Hoe is het om te leven met een hersenaandoening? En wat doet het met je als je dierbare een aandoening heeft? Elk verhaal is uniek en het delen waard. Lieke vertelt je graag waarom zij collecteert voor de Hersenstichting. Laat je inspireren!

Lieke: “Mijn vriend Sjors (28) is na corona niet meer hetzelfde. Hij is altijd moe en snel overprikkeld. Hij kan slechts halve dagen werken, ligt doodmoe op de bank, gaat altijd als eerste naar huis als we op visite zijn en is te moe om een ziek familielid te ondersteunen.”

“Corona maakt meer kapot dan je zou denken, ook bij een jonge fitte man van 28 jaar. De ziekte heeft meer impact dan ik had verwacht.”

“Ik collecteer voor meer hersenonderzoek, zoals het onderzoek naar hersenschade bij corona. Steun ook de Hersenstichting. Des te eerder hebben wij de fitte Sjors, waar ik al 12 jaar van houd, terug.”

Huis-aan-huis collecte wordt online collecte.
Voor wie collecteer jij?

Elk jaar gaan onze 19.000 collectanten met de collectebus langs de deuren. Daar zijn we hartstikke blij mee. Helaas gaat het dit jaar door corona niet door. Onze collecteweek van 1 tot en met 6 februari wordt daarom nu volledig online gedaan! Zo kan iedereen toch zijn of haar steentje bijdragen. Makkelijk, snel én veilig.

Jouw bijdrage is onmisbaar! Juist in deze tijd mogen we mensen met een hersenaandoening niet laten zitten. Jij kunt het verschil maken voor miljoenen mensen met een hersenaandoening. Samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen en in de toekomst voorkomen.

Maak een online collectebus aan of geef aan de online collectant

Hoe werkt online collecteren?

Stap 1:

Maak een online collectebus aan.

Stap 2:

Upload een foto en plaats jouw persoonlijke motivatie. Voor wie collecteer jij?

Stap 3:

Nodig je vrienden en familie uit om te doneren via e-mail, Facebook, Whatsapp, Twitter of LinkedIn. Als je een collectebus hebt aangemaakt. ontvang je meer tips van ons!

Heb je nog vragen over de online collecte?

Hier vind je alles over online collecteren. Dit is de snelste manier om jou verder te helpen. Meer hulp nodig? Stuur een mailtje!