Jamy: “Mijn vader had een ontzettende wilskracht.”

Iedere collecteweek raken collectanten ons met inspirerende verhalen. Hoe is het om te leven met een hersenaandoening? En wat doet het met je als je dierbare een aandoening heeft? Elk verhaal is uniek en het delen waard. Jamy vertelt graag waarom zij collecteert voor de Hersenstichting. Laat je inspireren!

De vader van Jamy overleed op 16 januari 2020 aan de gevolgen van een hersentumor. Jamy: “Deze hersenaandoening heeft bijna 13 jaar lang invloed gehad op ons gezin. In het begin van het proces was ik mij heel erg bewust van het feit dat mijn vader niet oud zou worden. Maar naar mate de tijd vorderde en mijn vader ook stabiele periodes kende, raakte de ziekte enigszins op de achtergrond. Hij had dan geen klachten en kon enige tijd werken. In die periode is mijn vader getrouwd met mijn moeder, heeft hij bijzondere reizen gemaakt en heeft hij mij en mijn broer zien opgroeien tot twee volwassen personen. Iets wat wij nooit hadden durven dromen.”

“Langer in ons midden dan gedacht”

“In het begin werd ons verteld dat mijn vader enkel nog één operatie en één keer bestraald kon worden. Door veel onderzoek en verdere ontwikkelingen in de jaren zijn de behandelingen specifieker geworden. Hierdoor werd het mogelijk om mijn vader nogmaals te opereren, te bestralen en tot slot nog een chemokuur te starten. Te genezen was het niet, maar daardoor was mijn vader wel langer in ons midden. Veel langer dan we hadden gedacht.”

“Mijn vader had een ontzettende wilskracht. Hij is elke behandeling aangegaan en heeft nooit opgegeven. Zo kon hij zo lang mogelijk bij zijn gezin blijven, want zijn gezin stond op nummer 1.”

“Mijn vader collecteerde voor de Hersenstichting. Vlak voor zijn overlijden heb ik hem verteld dat ik voor hem ga collecteren en voor alle andere mensen die lijden aan een hersenziekte. Onderzoek maakt verschil, misschien iets kleins. Misschien wel groot. Maar elke donatie is ontzettend welkom.”

Hoe werkt online collecteren?

Wil je eerst meer lezen over online collecteren? Hier vind je meer informatie en een instructievideo over online collecteren.

Ook collecteren voor de Hersenstichting?

Meld je hier aan om deur-aan-deur collectant of online collectant te worden: