Jose collecteert voor haar man Jeffrey

Jose: “Onze wereld stortte in. Onze toekomst is onzeker.”

Laatste nieuws

Iedere collecteweek raken collectanten ons met inspirerende verhalen. Hoe is het om te leven met een hersenaandoening? En wat doet het met je als je dierbare een aandoening heeft? Elk verhaal is uniek en het delen waard. Jose vertelt graag waarom zij collecteert voor de Hersenstichting. Laat je inspireren!

Jose: “Sinds 2 jaar weten we dat mijn man Jeffrey de ziekte van Parkinson heeft. Met wat onverklaarbare klachten ging hij destijds naar de neuroloog en al snel was zijn diagnose bekend. Op dat moment stortte onze wereld in. Onze toekomst is helaas onzeker.”

Dankzij goede medicijnen zijn er gelukkig nu momenten dat de ziekte een minder grote rol speelt in hun leven. Jose: “Het is een groeiende hersenziekte. Over de oorzaak en genezing is nu helaas nog niet veel bekend. Verder onderzoek, onder andere via de Hersenstichting, blijft dan ook hard nodig. Daarom collecteer ik online voor de Hersenstichting. Voor ons komt dit misschien niet meer op tijd, maar anderen wil ik dit leed in de toekomst zo graag besparen.”

Huis-aan-huis collecte wordt online collecte.
Voor wie collecteer jij?

Elk jaar gaan onze 19.000 collectanten met de collectebus langs de deuren. Daar zijn we hartstikke blij mee. Helaas gaat het dit jaar door corona niet door. Onze collecteweek van 1 tot en met 6 februari wordt daarom nu volledig online gedaan! Zo kan iedereen toch zijn of haar steentje bijdragen. Makkelijk, snel én veilig.

Jouw bijdrage is onmisbaar! Juist in deze tijd mogen we mensen met een hersenaandoening niet laten zitten. Jij kunt het verschil maken voor miljoenen mensen met een hersenaandoening. Samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen en in de toekomst voorkomen.

Maak een online collectebus aan of geef aan de online collectant

Hoe werkt online collecteren?

Stap 1:

Maak een online collectebus aan.

Stap 2:

Upload een foto en plaats jouw persoonlijke motivatie. Voor wie collecteer jij?

Stap 3:

Nodig je vrienden en familie uit om te doneren via e-mail, Facebook, Whatsapp, Twitter of LinkedIn. Als je een collectebus hebt aangemaakt. ontvang je meer tips van ons!

Heb je nog vragen over de online collecte?

Hier vind je alles over online collecteren. Dit is de snelste manier om jou verder te helpen. Meer hulp nodig? Stuur een mailtje!