Jose collecteert voor haar man Jeffrey

José: “Onze wereld stortte in. Onze toekomst is onzeker.”

Iedere collecteweek raken collectanten ons met inspirerende verhalen. Hoe is het om te leven met een hersenaandoening? En wat doet het met je als je dierbare een aandoening heeft? Elk verhaal is uniek en het delen waard. José vertelt graag waarom zij collecteert voor de Hersenstichting. Laat je inspireren!

José: “Sinds 2019 weten we dat mijn man Jeffrey de ziekte van Parkinson heeft. Met wat onverklaarbare klachten ging hij destijds naar de neuroloog en al snel was zijn diagnose bekend. Op dat moment stortte onze wereld in. Onze toekomst is helaas onzeker.”

Dankzij goede medicijnen zijn er gelukkig nu momenten dat de ziekte een minder grote rol speelt in hun leven. José: “Het is een groeiende hersenziekte. Over de oorzaak en genezing is nu helaas nog niet veel bekend. Verder onderzoek, onder andere via de Hersenstichting, blijft dan ook hard nodig. Daarom collecteer ik online voor de Hersenstichting. Voor ons komt dit misschien niet meer op tijd, maar anderen wil ik dit leed in de toekomst zo graag besparen.”

Maak een online collectebus aan of geef in de bus van José

Hoe werkt online collecteren?

Wil je eerst meer lezen over online collecteren? Hier vind je meer informatie en een instructievideo over online collecteren.