Photoshoot voor de Margriet

Eind oktober en november 2020 ben ik benaderd door de Margriet. Het tijdschrift wil aandacht schenken aan de collecteweek van de Hersenstichting die van 1 t/m 6 februari 2021 wordt gehouden. Nu dus!

Elke dag weer gaan bij mensen hersen(delen) kapot. Ik ken deze verdrietige situatie(s) uit mijn eigen praktijk.
Dus ja, natuurlijk wil ik mee helpen. De Hersenstichting heeft aandacht nodig, maar ook ik heb er baat bij. Met mijn afasie is blijven oefenen om te praten en schrijven belangrijk. Een interview met een journaliste, photoshoot en deze nieuwe blog zijn de leukere oefeningen! Deze helpen mij ook verder; een win-win-winsituatie!

Het is toch een vak, foto’s maken. Ik zie er veel beter uit, in ieder geval nog wel een paar uur. Zelf kan ik m’n hoofd niet zo mooi en opgeruimd houden. ‘s Ochtends kam ik m’n haar en daarna niet meer. Make-up  is zeldzaam. Na ruim een uur photoshoot sta ik op heel veel foto’s. De Margriet kiest welke te publiceren in “mijn” interview.

In de winkels

Van mijn schoonmoeder hoorde ik net dat Margriet 7 in de winkels ligt. Zélf wist ik het nog niet. Alfred en ik zijn een weekje op vakantie naar een huisje in Drenthe. De winkels waren al gesloten. Misschien kunnen we morgen ergens een Margriet kopen. Ik ben wel benieuwd hoe het verhaal en de foto’s zijn uitgevoerd. Hopelijk helpt dit de collecteweek van de Hersenstichting.

Dit jaar is de collecteweek volledig online georganiseerd in verband met Corona. Dit betekent dat een collectant níet aan de deur komt, maar wél een online collectebus kan maken. Dat heb ik net ook gedaan. Ik wil hem delen met jullie in de hoop dat je ook wilt geven. Gebruik hiervoor de deze link.

In oktober 2015 kreeg Marijke een beroerte (hersenbloeding). Eén van de problemen was niet kunnen praten; heel veel woorden waren weg. Nog altijd is zij bezig met oefenen …. Daarom is zij begin 2016 begonnen met een blog in verband met haar woordvindingsprobleem. Wil je alle blogs van Marijke lezen, kijk dan eens op haar website.

Lees hier de vorige blog van Marijke