Hersenaandoeningen voorkomen, behandelen en mensen met een hersenaandoening mee laten doen in de maatschappij; dat is ons doel! Dat doen we onder andere door onderzoek en innovaties te financieren. Jij kunt ons helpen dit doel te bereiken! Want voor goed onderzoek zijn voldoende deelnemers nodig. Wil je meedoen aan onderzoek? Bekijk dan op deze pagina voor welke onderzoeken er deelnemers worden gezocht.

• Hersenonderzoek.nl

U kunt meehelpen een oplossing te vinden voor hersenziekten. Als u kerngezond bent én als u een diagnose hebt. Voor goed onderzoek zijn voldoende deelnemers nodig. Iedereen van 18 jaar en ouder kan zich inschrijven! Help ook mee. Lees hier meer over hoe je kan meedoen.

• De Nederlandse Hersenbank

De Nederlandse Hersenbank wil bijdragen aan het vinden van oorzaken en oplossingen voor neurologische en psychiatrische hersenziekten. Maar daar hebben zij hulp bij nodig. Het menselijk brein is zo complex dat dit niet in diermodellen of in reageerbuizen nagebootst kan worden. De beschikking over menselijk hersenweefsel voor onderzoek is dus essentieel.

Wilt u na uw overlijden uw hersenen doneren? Lees dan meer hierover op deze website.

Hersenonderzoek.nl

De Nederlandse Hersenbank