Jeffrey en zijn gezin na een hersenbloeding - Geef om je hersenen

Corrie zag haar man Jeffrey en toekomst veranderen door een hersenbloeding

Jeffrey Looman had het op zijn 32e allemaal goed voor elkaar. Hij was gelukkig met zijn vrouw Corrie en twee leuke kinderen en had een goede baan als ICT’er. In zijn vrije tijd werkte hij voor zichzelf. Tot die fatale dag in juli 2018. Jeffrey kreeg een hersenbloeding. En drie dagen later kreeg hij ook nog infarct. Corrie vertelde in onze tv-uitzending Geef om je hersenen, afgelopen woensdag 9 december, hier meer over.

“Schat, ik heb hoofdpijn. Dit gaat niet goed!’ Ik zal het moment nooit vergeten. we zaten op de boot. Dat deden we vaak in de zomer. Jeffrey, onze twee kinderen en ik. Maar vanaf dat moment zou alles in ons leven anders worden. Compleet anders. Jeffrey had een hersenbloeding.

Wie had gedacht dat onze toekomst zó ingrijpend zou veranderen?

Corrie Looman
Jeffrey Looman na hersenbloeding - beroerte

Ik besefte nauwelijks wat er gebeurde. De traumahelikopter. De 5 uur durende spoedoperatie. Het was alsof we in een achtbaan waren terechtgekomen – met een dubbele looping. Je bent volledig in de war en wordt daarna weer terug op de aarde geworpen. In de harde realiteit. Die realiteit is dat Jeffrey helaas nooit meer de oude wordt. En ons gezin daardoor ook niet.

Een totaal andere toekomst

Jeffrey kan bijna niet meer praten. Hij kan slecht tegen geluid en kan zich niet meer inleven in mij en de kinderen. Hij kan zijn arm en been niet meer goed aansturen, waardoor hij niet meer met de kinderen kan fietsen. Iets wat hij zó graag deed. Werken kan natuurlijk helemaal niet. Jeffrey heeft mijn hulp en aansturing overal bij nodig. En hij is pas 34 jaar! Wie had gedacht dat onze toekomst zó ingrijpend zou veranderen?

Het leed voor andere mensen verzachten

Een hersenbloeding veroorzaakt zó gigantisch veel ellende en verdriet in je leven. Daarom wil ik dat er meer bekendheid komt over de vreselijke gevolgen van een hersenbloeding. En ik wil héél graag dat er meer onderzoek komt, zodat het leed voor andere mensen kan worden beperkt.

Tv-uitzending ‘Geef om je hersenen’

geef om je hersenen 20202

Het verhaal van Jeffrey en Corrie was ook te zien in de tv-uitzending ‘Geef om je hersenen’, die woensdag 9 december plaats vond. Heb je de uitzending gemist? Bekijk Geef om je hersenen 2020 dan hier terug.

Tijdens de uitzending vroegen we iedereen donateur te worden, zodat we nog meer onderzoek mogelijk kunnen maken. Maar liefst 10.489 mensen hebben zich al als donateur aangemeld! En je kunt nog steeds donateur worden.