Lancering podcastserie ‘Tussen je oren’ over onzichtbare gevolgen

Mensen met een hersenaandoening of hersenletsel hebben vaak, naast de zichtbare gevolgen ook last voor onzichtbare gevolgen. ‘Tussen je oren’ is de nieuwe achtdelige podcastserie van de Hersenstichting over deze onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening. Onze ambassadeur Annemiek Lely gaat in iedere aflevering met iemand in gesprek over deze gevolgen. De lancering van de podcast, vandaag op 15 maart, is tevens de start van de Brain Awareness Week. Ook deze week staat in het teken van onzichtbare gevolgen.

Onzichtbare gevolgen door een hersenaandoening zijn vaak ingrijpend. En ze leiden ook vaak tot veel onbegrip uit de omgeving, omdat je ze simpelweg niet kunt zien. Denk bijvoorbeeld aan vermoeidheid, overprikkeling of veranderingen in je denken, je emoties en je gedrag.

Met de Brain Awareness Week, die van 15 t/m 21 maart plaatsvindt, willen we meer (h)erkenning en bewustwording creëren voor deze onzichtbare gevolgen. Naast activiteiten als een webinar over het geheugen, yogalessen voor mensen met hersenletsel en een hersenpuzzel winactie, is iedere dag een nieuwe aflevering van onze nieuwe podcastserie ‘Tussen je oren’ te beluisteren in je favoriete podcast app.

Wie zijn de gasten in ‘Tussen je oren’?

De host van de podcast is Annemiek Lely, ambassadeur van de Hersenstichting. Zelf lijdt ze aan recidiverende depressiviteit, een terugkerende depressie. Deze ervaring én haar tomeloze nieuwsgierigheid zet zij in tijdens de gesprekken met actrice Margôt Ros en partner Jeroen Kleijne, Annemarie van der Sar, zangeres Coosje Smid, revalidatiearts Paulien Goossens, CFX-onderzoeker Marsh Königs en onderzoeker Gisela Terwindt over migraine. Daarnaast komen ook onderwerpen zoals vermoeidheid en ‘labels’ voor autisme en ADHD aan bod.

Wil je meer weten over de (onzichtbare) gevolgen van een hersenaandoening? Ga dan naar onze webpagina over gevolgen.