Kinderen in een gymzaal

Vijfde editie Ouder Kind Dag

Op zaterdag 24 september is de vijfde editie van de Ouder Kind Dag op de KNVB Campus in Zeist. De Hersenstichting organiseert deze dag speciaal voor kinderen met een hersenaandoening en hun ouders, broers en zussen. Voor ouders is de Ouder Kind Dag de plek voor kennisdeling, professioneel advies en ontmoetingen met andere gezinnen. De kinderen worden in hun kracht gezet en kunnen samen met leeftijdsgenootjes deelnemen aan leuke sport- en spelactiviteiten.

Erkenning voor kinderen met een hersenaandoening

Met de Ouder Kind Dag vraagt de Hersenstichting erkenning voor kinderen met een hersenaandoening en hun gezinnen. Veel van deze kinderen en hun ouders lopen dagelijks tegen veel beperkingen op. Doordat de gevolgen van hersenletsel onzichtbaar zijn, worden de klachten van het kind vaak niet begrepen en erkend door de buitenwereld.

Kennisdeling en professioneel advies

Samen met professionals uit het werkveld helpt de Hersenstichting ouders bij praktische vraagstukken die spelen binnen hun gezin. In interessante workshops en speeddates beantwoorden professionals vragen op het gebied van onderwijs, recht en bijstand, gedrag, sport, broertjes en zusjes, zorg, revalidatie of werk. Ook is er aandacht voor de ouders zelf. Want hoe blijf je goed voor jezelf zorgen in de soms moeilijke situatie waarin je je bevindt? En hoe blijf je positief en oplossingsgericht denken?

Kinderprogramma

Voor de kinderen is de Ouder Kind Dag vooral een leuke en uitdagende dag waar ze in teams meedoen aan een sport en spelprogramma. Nieuw dit jaar is een speurtocht/ natuurwandeling door de bossen rond het KNVB-terrein. Ieder kind kan op zijn of haar niveau meedoen en er is aandacht voor zowel de kinderen met een hersenaandoening als hun broers en zussen!

Klik hier voor meer informatie over de Ouder Kind Dag.