Het project de Class verbetert het maatschappelijke perspectief van jongeren met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Dit doen we door persoonlijke begeleiding en talentontwikkeling in een intensief traject van één jaar. Het doel van de dit traject is het vinden van een passende baan. Jaarlijks stellen de Hersenstichting en de Edwin van de Sar Foundation jongvolwassenen (tussen de 18 en 30 jaar) met niet-aangeboren hersenletsel in staat weer aan het werk te gaan na het volgen van dit unieke traject.

Hoe bereiken we ons doel?

Het programma wordt zoveel mogelijk toegesneden op de behoefte van de individuele kandidaten. We bieden de deelnemers diverse trainingen aan die gericht zijn op het vergroten van hun kansen op de arbeidsmarkt. Daarnaast krijgen de jongeren begeleiding van een professionele jobcoach die ook inzicht geeft in de vaak ingewikkelde regels van gemeenten en het UWV rondom uitkeringen en ondersteuning bij het vinden van werk.

Wat maakt de Class bijzonder?

Het bijzondere aan het programma is dat het zich ook richt op lichamelijke en psychische fitheid; er is veel aandacht voor sport en gezonde leefstijl. De deelnemers krijgen een sportcoach toegewezen en worden fysiek en cognitief getest bij het Sport Medisch Centrum van de KNVB. We zorgen eerst voor meer balans en een positieve mindset en gaan dan pas zoeken naar een passende baan!

Edwin van der Sar Foundation

De Class is oorspronkelijk opgezet door de Edwin van der Sar Foundation, die begin 2021 is gefuseerd met de Hersenstichting. Edwin en Annemarie van der Sar zijn nog steeds nauw verbonden met dit project.

Deelnemen aan de Class?

Ben jij tussen de 18 en 30 jaar, ambitieus, gemotiveerd en heb jij doorzettingsvermogen? Dan is de Class misschien wel iets voor jou! Wil je meer informatie of in aanmerking komen voor een plekje in de Class?

Neem dan contact met ons op of vul het aanmeldformulier in op de website van de Edwin van de Sar Foundation.

Wil je Young Professionals met hersenletsel een kans geven binnen jouw organisatie?

In Nederland werken we samen aan werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Als werkgever speelt je daarin een bepalende rol. Onze getalenteerde en ambitieuze Young Professionals zijn enthousiast en gedreven om toegevoegde waarde te leveren aan jouw organisatie.

Meer weten? Neem dan contact op met:

Michael Vallen, projectleider de Class
Stuur Michael een e-mail