Elk jaar gaan onze 19.000 collectanten met de collectebus langs de deuren. Daar zijn we enorm blij mee. Maar online collecteren kan ook! Makkelijk, snel én veilig.

Met het geld dat jij en onze andere collectanten ophalen, financieren wij belangrijk onderzoek en baanbrekende innovaties. Zodat er meer behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen of vertragen. En mensen met een hersenaandoening een betere kwaliteit van leven krijgen of hersenaandoeningen zelfs voorkomen kunnen worden.

Je hebt maar één stel hersenen. Ze bepalen wie je bent en wat je kunt. Zonder dat je erbij stilstaat, heb je ze nodig bij alles wat je doet, denkt en voelt. Je moet er niet aan denken dat er iets met je hersenen gebeurt…

Mogen wij daarom in 2022 (weer) op jou rekenen?

Waarom collecteren belangrijker is dan ooit!

Nu al hebben 1 op de 4 mensen een hersenaandoening. Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. Het aantal mensen dat een beroerte krijgt, lijdt aan dementie of de ziekte van Parkinson stijgt tot 2040 naar verwachting explosief ten opzichte van 2015. Zo blijkt uit de Volksgezondheid Toekomst Verkenning 2018 van het RIVM. En dit zijn slechts drie hersenaandoeningen van de in totaal honderden die voorkomen. Waarvan hersenschade door corona er ook een is.

Hersenonderzoek is belangrijker dan ooit. Als we niets doen, neemt dat alleen maar toe. Dit moet stoppen. Want een hersenaandoening zet je leven op z’n kop. En vroeg of laat raakt het ons allemaal. Help ons daarom om hersenen gezond te houden.

Voor wie collecteer jij?

Bijna al onze collectanten hebben een persoonlijke motivatie om geld op te halen voor gezonde hersenen. Vaak komt die betrokkenheid omdat zijzelf een hersenaandoening hebben (gehad). Of omdat een partner, kind of ouder een hersenaandoening heeft. Wat is jouw verhaal? Voor wie of wat collecteer jij?